- Hirdetés -

Kiderült: erre költenek a szerelmesek

|

- Hirdetés -

Alulról súrolta a kétmilliárd forintos összeget a praliné eladása 2017 februárjában, ami 14 százalékos értékbeli és 10 százalékos mennyiségi növekedés 2016 februárjához képest – derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Ezzel a Valentin-nap a harmadik helyre kapaszkodott fel a karácsony és a nőnap után bonbonértékesítés tekintetében. Februárban népszerűek a plüss-szívek is: 2016-ról 2017-re meghatszorozódott az értékbeli forgalmuk.

Bálint-napkor évek óta jelentősen megugrik a pralinéeladás Magyarországon: mennyiségben közel 400 tonna, több mint két és fél millió doboz bonbon fogyott csak 2017 februárjában, ami kétszámjegyű, 14 százalékos értékbeli növekedés az előző évi februári adatokkal összevetve. Darabszám tekintetében a vizsgált hónapban 7 százalékos a bővülés egyik évről a másikra.

A szerelmesek napja alkalmából a magyarok mintegy háromnegyede (72%) a 400 négyzetméteresnél nagyobb bolttípusokban szerzi be az ünnepi édességet. A régiós eloszlásból az is kiderül, hogy a Budapesten és környékén elő lakosság veszi komolyabban a napot: a teljes értékbeli forgalom több mint egyharmada itt realizálódik.

„A nyugati kultúrából beszivárgó Valentin-napi hagyományok egyre jelentősebb beágyazódását tükrözik a pralinéeladások mind mennyiség, mind pedig érték tekintetében” – mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Mindeközben egyre bővül a szívecskés plüssjátékok kínálata is.”

A kísérőajándék, avagy a plüss-szív forgalma is megugrik, derül ki a Nielsen hiper- és szupermarketláncokat mérő adataiból. Csak tavaly februárban 15 millió forint fölött költöttek szíves figurákra a magyarok. Ez 535 százalékos értékbeli növekedést jelent 2016-hoz képest, ugyanakkor elmarad a 2015-öshúszmillió forintos forgalomtól. Darabszám tekintetében ez 2017 februárjára 6900 plüssfigurát jelent, melyek között tarolnak a 25 és 30 centiméteres szíves macifigurák, ugyanakkor kelendőek a szívet ölelő plüsskutyajátékok is: az értékbeli forgalom közel negyedét ez a játéktípus viszi el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -