- Hirdetés -

Kezd magához térni a használtautó-piac

|

- Hirdetés -

Idén júliusban a DataHouse adatai szerint 12196 import személyautó került hazai forgalomba, ami az előző hónaphoz képest 13 százalékos, az áprilisi mélyponthoz képest pedig 61 százalékos növekedést jelent. Ezzel a használtautó-import volumene már csupán 6-7 százalékkal marad el a járvány kitörése előtti szinttől.

A használtautó-import újbóli élénkülése az előző évi adatok viszonylatában is tetten érhető: 2019 júliusához képest már csupán tíz százalékos a visszaesés, miközben áprilisban és májusban is 40 százalék körüli elmaradást mutattak a statisztikák a 12 hónappal korábbi értékekhez képest. A hazai autópark másik utánpótlási forrását jelentő újautó-piacon korántsem ilyen jó a helyzet: a júliusban eladott 12 045 személygépkocsi még mindig 21 százalékkal volt kevesebb, mint tavaly ilyenkor.

Az új autóktól a használt autók felé fordulás logikus következménye a koronavírus által okozott bizonytalanságnak. A vásárlók ebben az időszakban óvatosabban költenek, kisebb hányaduk áldoz a drágábban elérhető új autókra. Emellett a visszaesésben közrejátszik az is, hogy gyártók tavaszi rendkívüli leállása miatt több márka esetében is megnőtt a már megrendelt új autók szállítási határideje, így számos személygépkocsi a vártnál később kerül forgalomba.

„A használt autókra áthelyeződő fókusz azt is jelenti, hogy idén sem várható fordulat a hazai autópark átlagéletkorának alakulásában – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – A korosabb járművek arányának újbóli növekedése miatt a tavalyi 14,4 éves átlagos életkor idén várhatóan tovább növekszik majd, folytatva a 2007 óta tartó, 10,3 évről induló folyamatos öregedési tendenciát.”

A használtautó-import mértéke az idei év első hét hónapjában összesen 77 280 darab volt, 17 százalékkal kevesebb az előző év hasonló időszakában regisztrált 92 721-es mennyiségnél. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 67 725 volt, 25 százalékkal maradva el az egy évvel korábbi 89 833-as értéktől.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -