Kezd látszani a marketing költéseken a Brexit-hatás

Hét évnyi folyamatos növekedés után az idei harmadik negyedévben fordult elő első alkalommal, hogy több brit vállalat csökkentette a marketing költségvetését, mint amennyi növelte – derül ki az IPA Bellwether Report című jelentésből. Bár a különbség egyelőre minimális, a Brexit miatti elhúzódó bizonytalanság további károkat okozhat a szigetország reklámpiacának.

Az IHS Markit által készített elemzés szerint az Egyesült Királyságban bejelentett cégek 18,2 százaléka csökkentette marketing költségvetését, 17,7 százaléka növelte és 64,1 százaléka nem változtatott rajta a harmadik negyedévben. Az elmúlt évek stabil növekedésének megtorpanása egyértelműen a külső tényezőkre vezethető vissza, amelyek között főszerepet játszik a Brexit, de az amerika-kínai, illetve a kibontakozó amerikai-európai kereskedelmi háború sem kedvez a marketing költések növelésének.

Az elemzés szerint az internet meghatározó szerepet játszik a marketingben, 11,1 százalépontnyi különbséget mértek az ezen a platformon többet költő és kevesebb költő cégek között. A hagyományos médiumokban az idei első két negyedév visszafogott növekedése után a július-szeptemberi időszakban stagnálást mértek a kutatók.

  • Megosztom