A májusban kiírt IAB Hungary munkacsoport-vezetői pályázatok és munkatervek kiértékelése végén az utolsó két munkacsoport élére is vezető került.
Ambruszter Géza (Gemius Hungary Kft.) a Lost&Found (adblock), míg Rusvai Richárd (CM Sales Kft.) a Sztenderdizálás, munkafolyamatait irányítja a jövőben.
Augusztus elejétől a 10 munkacsoport kezdi meg a működését az IAB elnökség által kiválasztott vezetővel, és az általa összeállított szakmai programmal. A pályázatokban lefektetett és elfogadott szakmai programok a teljes IAB tagság számára is hozzáférhetők, a munkacsoportokba pedig még augusztus folyamán is lehet jelentkezni a megválasztott vezetőknél.
A munkacsoportok mérete limitált, – maximum hét fő – ugyanis kiemelt cél, hogy cselekvőképes, aktív csapatok dolgozzanak, az iparágat érintő feladatokon. A tágabb érdeklődői kört a csoportvezetők különböző fórumokon – elsősorban a weben, igény esetén élő workshopok, tájékoztatók révén – vonják majd be a munkába.
A munkacsoport tagok véglegesítése után 2016. augusztus második felétől minden új vezető, programja és csoportja részletesen is bemutatkozik majd az IAB blogján és partnere, a Digital Hungary felületein.
A teljes lista:
1. AdEx – Novák Péter, Hasznaltauto.hu – Schibsted Media Group (a munkacsoport korábbi vezetője)
2. Kutatás – Nagy István, Origo
3. Lost and Found (adblock) – Ambruszter Géza, Gemius
4. Mobil – Földi Kata, CEMP
5. Natív – Pusztay András, CEMP
6. Oktatás – Bognár Vera, MediaCom Hungary (a munkacsoport korábbi vezetője)
7. Policy – Balogh Virág, Magyar Telekom (a munkacsoport korábbi vezetője)
8. Programmatic – Vándor Attila, Hoppex
9. Sztenderdizálás – Rusvai Richárd, CM Sales
10. Viewability – Bódi Tamás, CM Sales