Két RTL-es műsor áll az élen

Hétvégi produkciók állnak a heti nézettségi toplista élén. Az RTL Klubon futó Álarcos énekes és A mi kis falunk mellett a TV2-s Sztárban sztár is ott van a top 3 műsor között.

Múlt héten az RTL Klub főműsoridős közönségaránya 0,3 százalékponttal csökkent, a TV2-é 0,3 százalékponttal nőtt. Összességében nem változtak nagyot az erőviszonyok. Az RTL Klub minden este a TV2 előtt végzett, a legszorosabb versenyt ezen a téren a vasárnap hozta (RTL Klub: 18,9%, TV2: 18,1%).

A hétfőtől péntekig terjedő időszakban az RTL Klub 16,6 százalékos, a TV2 8,7 százalékos főműsoridős közönségarányt ért el. Ez azt jelenti, hogy amíg a teljes héten 6,5 százalékpontot, addig hétköznap este 7,9 százalékpontot tett ki a két csatorna közötti különbség.

Csoportszinten az RTL Magyarország csatornái 28,1 százalékos share-t hoztak össze, a TV2 Csoport televíziói pedig összességében 24,1 százalékos közönségarányt tudtak felmutatni (a 18-49 éveseknél és főműsoridőben).

A három legnagyobb nemzetközi csatornaportfólió külön versenyében a múlt heti eredménynek a ViacomCBS-nél örülhettek a legjobban, hiszen 5,7 százalékos share-t értek el, miközben az AMC 5,4 százalékot, a Sony csatornái pedig 4,7 százalékot.

39. hét/ 38. hét / 37. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 16,9% / 17,2% / 17,2%
TV2 – 10,4% / 10,1% / 9,5%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (39. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Barátok közt – 7,7% (7,5%)
Híradó – 16,4% (17,6%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,9% (15,4%)
Drága örökösök – 17,3%
Nyerő páros – 17,4%
Barátok közt ismétlés – 5,9% (9,1%)

TV2
Remények földje – 15,5% (11,7%)
Tények – 16% (14,6%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,3% (11,9%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 10,2% (10,7%)
Bezár a bazár – 7,6% (8,2%)
Love Bistro – 7,7% (8,8%)

Igazából bejött a papírforma, hiszen a képernyőre visszatérő Drága örökösök és a Nyerő páros azt hozta, amit várni lehetett tőlük, lazán nyerték a műsorsávjukat. A Barátok közt ismétlésének nem tett jót, hogy késő estére került, a sorozat közönségaránya és átlagos nézőszáma (91 ezerről 53 ezerre) is jelentősen visszaesett a korábbi héthez képest.

A TV2-n a Remények földje című délutáni sorozat tovább erősödött, a Tények pedig nagyon közel járt az RTL Híradóhoz. A Mintaapák viszont a share terén nagyjából ugyanott volt, mint egy héttel korábban és az átlagos nézőszámuk is csak kicsit nőtt (141 ezerről 146 ezerre). A Bezár a bazár viszont meglepően gyengén muzsikált és a Love Bistro sem kapott erőre a későbbi műsorsávban.

Szombat este A mi kis falunkkal szemben nem sok esélye volt a Bödöréknek. Előbbi 23,7 százalékos, utóbbi 9,9 százalékos közönségarányt produkált. A vasárnap este ennél azért komolyabb küzdelmet hozott. A 18-49 éveseknél az RTL Klubon futó Álarcos énekes 23,2 százalékos, a TV2-s Sztárban sztár 19,4 százalékos share-t ért el. A két produkció közös műsoridejében az Álarcos énekes számított az erősebbnek.

A teljes lakosságnál azonban fej fej mellett haladt a két műsor. Közönségarány terén hajszálnyival jobban teljesített a Sztárban sztár (20% vs. 19,9%), viszont nézettségben az Álarcos énekes volt jobb (884 ezer vs. 855 ezer).

A heti műsoros toplista élén két RTL-es produkció áll. A 18-49 éveseknél az Álarcos énekes bizonyult a legnézettebbnek (375 ezer néző), a második helyre pedig A mi kis falunk futott be (357 ezer néző).

A teljes lakosságos toplistát ugyanez a két műsor vezeti, csak fordított sorrendben, A mi kis falunk produkált magasabb, 909 ezres nézőszámot, az Álarcos énekes 884 ezer nézőt vonzott.

A hét harmadik legnézettebbje a TV2-s Sztárban sztár volt, a 18-49 éveseknél 305 ezer, a teljes lakosságnál 855 ezer nézővel. Mindkét célcsoportnál a pénteki Tények volt a TV2 második legnézettebb műsora, a 18-49 éveseknél ez szám szerint 183 ezer, a teljes lakosságnál 744 ezer nézőt jelentett.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom