Két műsor hozott millió feletti nézőszámot

Az X-Faktor és a Sztárban sztár leszek tudta múlt héten megugrani az egymilliós nézettséget. A 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is ez a két műsor volt a legnézettebb televíziós tartalom.

Az elmúlt hét nagy változásokat nem hozott a két vezető kereskedelmi csatorna versenyében. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben mindkettő közönségaránya csökkent, de csak minimális mértékben, az RTL Klubé 0,4 százalékponttal, a TV2-é 0,2 százalékponttal.

Hétfőtől szombatig az RTL Klub nyerte az estéket, a vasárnapi főműsoridő pedig ismét a TV2-é volt. Szombat este az RTL Klub 26,9 százalékos share-t ért el, miközben a TV2 5,2 százalékot. Vasárnap a TV2 18,8 százalékos közönségarányt produkált az RTL Klub 9,4 százalékos esti eredményével szemben.

Csoportszinten a 18-49 éveseknél és főműsoridőben az RTL Magyarország 28,1 százalékos, a TV2 Csoport 25,8 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet.

42. hét / 41. hét / 40. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 15,6% / 16% / 15,1%
TV2 – 11,3% / 11,5% / 11,9%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (42. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Barátok közt – 8,6% (9,3%)
Híradó – 18,2% (18,3%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,7% (17,3%)
Drága örökösök – 17% (18,3%)
Nyerő páros – 13,8% (korábbi héten a Love Island: 12,4%)
Barátok közt ismétlés – 6,5% (7,5%)

TV2
Anya – 9,6% (8,7%)
Tények – 13,6% (13,3%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 14,1% (16%) – hétfőtől szombatig
Fuss, család, fuss – 8,7% (9,8%)
Séfek séfe – 13,6% (12,4%)

Az RTL Klub múlt heti újdonsága volt a Nyerő páros újabb évada. A műsor kicsit döcögősen kezdett, igazából a pénteki adás hozott csak olyan nézettséget és közönségarányt, amit várni lehetett volna tőle egész hétre (212 ezer néző és 16,1 százalékos share a 18-49 éveseknél). A 13,8 százalékos heti átlaguk magasabb annál, mint amivel a Love Island búcsúzott, de a TV2-n ugyanebben a sávban futó Séfek séfe közönségarányánál csak minimálisan magasabb.

A Séfek séfe annak ellenére is növelni tudta a korábbi héthez képest a közönségarányát, hogy erősebb ellenfelet kaptak a nyakukba a Nyerő páros képében. A Tények Plusz utáni Fuss, család, fussra viszont továbbra sem kattantak rá a nézők, a műsor nem éri el a főműsoridős csatornaátlagot.

Folytatódott a Barátok közt veszőfutása. A műsor délutáni premieradását ötből három nap verte a TV2-n sugárzott Anya című török sorozat, ráadásul utóbbi a heti átlag terén is jobb eredményt hozott, mint az RTL-es szappanopera.

Ugyanakkor az RTL Klubon a Drága örökösök továbbra is nagyon erős eredményeket szállított és ismét övék volt a hét legnézettebb műsora. Az X-Faktor a 18-49 évesek és a teljes lakosság körében is első helyen végzett, előbbinél 552 ezres, utóbbinál 1,22 milliós nézőszámmal. Ezzel ez volt az év eddigi legnézettebb műsora is.

A múlt hét második legnézettebb műsorát a TV2 sugározta: a Sztárban sztár leszek a 18-49 éveseknél 323 ezer, a teljes lakosságnál kerek 1 millió nézőt vonzott.

Az RTL Klub második legnézettebbje a 18-49 éveseknél a Drága örökösök múlt csütörtöki epizódja volt, ami 244 ezres nézettséget produkált. A teljes lakosságnál az RTL-es toplista második helyére a szerda esti Híradó kapaszkodott fel 744 ezres nézőszámmal.

A TV2 esetében is más-más műsor szerepel a házi toplista második helyén. Náluk a 18-49 éveseknél a keddi Séfek séfe (192 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a pénteki Tények Plusz (792 ezer néző) végzett a második helyen.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

nézettség hetitop2019_42het1849
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

nézettség hetitop2019_42hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom