Kamarai segítség a vállalkozásoknak

Adóügyi, jogi tanácsadást, pályázatfigyelést, belföldi és nemzetközi partnerkeresést is végez a BKIK augusztus eleje óta működő gazdaságpolitikai és szolgáltató irodája, ahol e-mailben, telefonon és személyesen is várják a főként kis- és középvállalkozások megkereséseit.

 

A kamarai törvény tavaly novemberi módosítása a kötelező regisztráció bevezetésével párhuzamosan új szolgáltatások ellátását is előírta az érdekképviseletek számára. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) székházában augusztus elseje óta működik az a gazdaságpolitikai és szolgáltató iroda, amelynek feladata, hogy gazdasági, pénzügyi, adózási, hitelhez jutási kérdésekben, üzleti partnerkeresésben és a pályázatfigyelés terén segítse a vállalkozásokat – olvasható a napi.hu oldalon.

A tanácsadás ingyenes azoknak, akiknek van kamarai regisztrációs száma. A tagok kérdéseit jogi, pályázati, külgazdasági, adó- és számviteli, valamint hitelügyekben jártas tanácsadók várják, időpontfoglalás után akár személyesen, de e-mailen vagy telefonon keresztül is.

A tanácsadás igénybevételéhez mindössze a kamarai regisztrációs szám megadása szükséges, egyéb okiratra vagy hivatalos papírra nincs szükség. Ez elsősorban általános tájékoztatás, ugyan uniós pályázatokat nem írnak meg a vállalkozások helyett és jogi állásfoglalásokat sem adnak, de abban már tudnak segíteni, hogy egy-egy pályázati kiírás kritériumainak megfelel-e az adott vállalkozás, sőt, igény szerint abban is segítenek, kik azok a szakemberek, akik a konkrét jogi, adóügyi vagy egyéb problémát orvosolni tudják.

A BKIK kerületi irodáiban ugyan nem dolgoznak speciálisan adóügyi, pályázati vagy jogi tanácsadók, a beérkező kérdéseket onnan is megküldik a gazdaságpolitikai és szolgáltató irodának, így ezen a módon is kérhető segítség.

A fejlesztések folyamatosak. A Széchenyi kártyával kapcsolatos tanácsadás és ügyintézés várhatóan hamarosan kibővül egy olyan szolgáltatással, amelynek révén a vállalkozók internetes felületen könnyen és gyorsan összehasonlíthatják majd a bankok hitelkínálatát, kamatait, bankszámla-vezetési költségeit. A cél, hogy a cégek átfogó, objektív, hiteles információkat kapjanak a kereskedelmi banki termékekről, pénzügyi szolgáltatásokról, anélkül, hogy napokig kelljen bankfiókról bankfiókra járniuk, mielőtt kiválasztanák a számukra legkedvezőbb feltételrendszert kínáló pénzintézetet.

A BKIK a jövőben tervezi egy pénzügyi profil szolgáltatás beindítását is, amelynek révén a vállalkozások a lehető legtöbb hasznos információhoz juthatnak jövőbeli partnereikről, szintén elektronikus formában – írta a napi.hu.

 

  • Megosztom