Jó üzlet a bulvár

A Blikk a jelenlegi eladásai stabilizálására törekszik, a Bors számára pedig most még az erős második pozíció a realitás. A korábbi példányszámcsökkenését másfél év alatt megfordító Best és Story hamarosan újra külön főszerkesztőhöz kerülhet – derül ki a Marketing&Media magazin bulvárlapok piacáról szóló összeállításából.

A nyomtatott média sztárjai továbbra is a bulvárlapok, hiszen igazán nagy tömegek elérésére ezek a sajtótermékek képesek a női lapok és a tévéújságok mellett. Arról nem is beszélve, hogy a tévémagazinok és a női lapok többsége is erősen merít a bulváros eszközökből, valamint a bulváripar által kitermelt sztárokból.

 

Az alapvetően magas példányszámok miatt ezek a lapok üzletileg sem teljesítenek rosszul. Jól mutatja ezt, hogy a megyei lappiacról szóló cikkünkben Györke Zoltán, a Lapcom kereskedelmi és üzletágvezető vezérigazgató-helyettese arról számolt be, hogy a kiadójuk lapjai közül a Bors hozta tavaly a legmagasabb árbevételt. Ráadásul a Lapcom számára még úgy is jó üzlet a Bors kiadása, hogy a bulvárnapilapok terén nem piacvezetők. „A piac jelen pillanatban és a közeljövőben el tud tartani két meghatározó bulvárnapilapot, persze azt hozzá kell tennem, hogy nehéz megjósolni, hogy mit hoz a jövő” – vélekedik Györke Zoltán.

 

A Lapcom vezérigazgató-helyettese elmondta azt is, hogy jelenleg másodikak ezen a piacon, de az elmúlt három-öt évben a Bors piaci részesedést tudott nyerni a Blikkel szemben. „Azt azonban látni kell, hogy a Blikknek még így is van egy bő ötvenezer értékesített példányos előnye. Nyilván örülnénk, ha egyszer piacvezető lehetne a Bors, de ez középtávon nem realitás, jelenleg az a célunk, hogy erős másodikak legyünk” – mondta Györke Zoltán.

 

A Blikk két éve került át a Ringier Axel Springerhez (RAS), a lapot pedig azóta a tulajdonukban lévő Blikk Kft. működteti. Lengyel András, a RAS kiadó hirdetési és marketingigazgatójának elmondása szerint az elmúlt évben tudták tartani a Blikk számára megszabott feszes üzleti tervet, és mind a lapeladásból, mind a hirdetésből származó árbevétele emelkedett a napilapot kiadó társaságnak.

 

Tavaly egy formai újítás is történt a Blikknél. A hagyományos lap mellett egy kisebb, úgynevezett fél-berliner méretű változatot is elkészítenek mindennap, így az olvasók kétféle formátumból választhatnak. Lengyel András szerint az újítás sikeres volt, ezért a továbbiakban is folytatják. Távlatilag is megmaradhat a lap kétféle verziója, azaz nem tervezik, hogy a jövőben az egyik, vagy másik méretet tegyék kizárólagossá. A Blikk esetén egyébként nem gondolják, hogy az értékesített példányszám terén a jelenlegi eladásokat jelentősen növelni lehetne, a fő céljuk inkább a mostani eladási szint stabilizálása.

 

A női hetilapokon belüli sztárszegmensnek a 2000-es évek elején volt egy hatalmas felfutása. Emlékezetes, hogy a Story értékesített példányszáma 2001-ben és 2002-ben meghaladta a négyszázezret, s utána is hosszú évekig a legkelendőbb hazai sajtótermék volt. A válság miatt jött egy mélyrepülés, amit viszont az elmúlt időszakban meg tudtak állítani, sőt még növekedtek is a Story és a Best eladásai. A két lap jelenlegi főszerkesztője, Nichs Andrea elmondása szerint ebben fontos szerepe volt annak, hogy másfél évvel ezelőtt külön főszerkesztője lett a Central Médiacsoport két sztármagazinjának. A Story élére Kökény-Szalai Vivient nevezték ki – aki a közelmúltban távozott a laptól –, a Best főszerkesztője pedig Nichs Andrea lett.

 

„Több női, emocionális történetet próbáltunk bevinni a lapokba, főleg a Story esetén növekedett a női tartalmak aránya, valamint olyan művészeket is megszólaltattunk, akik korábban nem szerepeltek a lapban. A Bestnél kutatásokat végeztünk arról, hogy milyen rovatokat, tartalmakat kedvelnek az olvasók, módosítottunk a címlapstruktúránkon, megújítottuk a lap tördelését” – sorolja a változtatásokat Nichs Andrea, aki szerint az elért eredményeik azt mutatják, hogy továbbra is az lenne az ideális, ha két külön főszerkesztő vinné a lapokat, ezért csak májusig vállalta a szimultán munkát.

 

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Heszler Róbert

 

Idén újra elindul a Print Ereje kampány, ennek keretében a Marketing&Media magazinban megjelent, a nyomtatott lappiacról szóló összeállításokat közlünk az mmonline.hu-n is. A következő hetekben pedig kiemelten foglalkozik a print szegmenssel, a hazai és a nemzetközi trendekkel.

  • Megosztom