Izgalmas adatok jönnek a tévés reklámpiacról

Az elmúlt tíz évre vonatkozóan nyilvánosságra hozzák, hogyan alakult az állami és piaci reklámköltés a hazai televíziós piacon. A Magyar Reklámszövetség március elején hozta nyilvánosságra a magyar reklámpiac tavalyi évét bemutató jelentését, amiben a tévés adatok nem szerepeltek.

 

A televíziós piaci reklámköltések átláthatósága, az adatok hitelessége és a trendek pontosabb megismerhetősége érdekében a hazai televíziós iparág szereplői teljes egyetértésben úgy döntöttek, hogy tíz évre visszamenőleg nyilvánosságra hozzák az állami és a magánszektor hirdetési költéseinek mértékét – írja közleményében a MEME. A szervezet csütörtöki rendkívüli közgyűlésén született egyhangú döntésnek köszönhetően hamarosan lehetővé válik a 2016. évi televíziós reklámpiaci adatok közzététele.

 

A bevételi adatokat korábban külön összesítették a földi sugárzású és kábelcsatornák vonatkozásában. A tavalyi évre ez a bontás a piac átalakulása miatt teljesen relevanciáját veszítette. Az adatbekérésre ezért a tagság döntése alapján módosított módszertan szerint került sor, külön mérve az állami költéseket is, hogy a felmérés a teljes televíziós reklámpiac méretén túl is támpontokkal szolgáljon az adatok, illetve trendek minél pontosabb értelmezéséhez.

 

A teljes reklámbevételt, a korábbi évekhez hasonlóan, a felmérésben részt vevő összes csatorna megadta, ugyanakkor a MEME megbízásából az EY által végzett adatgyűjtés a megadott határidőig a további részadatok tekintetében nem vált teljessé. Ezért idén március elején még nem kerülhetett sor a 2016. évi televíziós reklámbevételi adatok ismertetésére.

 

Az adatszolgáltatás módszertanával kapcsolatosan felmerült kérdések tisztázása és a kialakult helyzet megoldása érdekében összehívott mai rendkívüli közgyűlésen a MEME szakmai szervezetként megerősítette elkötelezettségét a televíziós reklámpiac átláthatósága mellett. Az egyesület a televíziós iparág számára fontosnak tartja, hogy a piac méretére és a reklámköltések alakulására, trendjeire vonatkozó hiteles adatok minden piaci szereplő számára rendelkezésre álljanak és elemezhetőek legyenek.

 

A tagság ezért egyhangú szavazással, a februári határozatát kiegészítve úgy döntött, hogy a 2016-os évre, illetve azt megelőzően a 2007-2015-ös időszakra vonatkozóan visszamenőleg is adatokat szolgáltat a módosított módszertannak megfelelően, külön mérve a költségvetési intézmények, illetve többségi állami tulajdonú vállalatok költéseit, és azokat éves összesítésben májusban nyilvánosságra hozza.

 

A Magyar Reklámszövetség március elsején hozta nyilvánosságra a hazai reklámpiac tavalyi számait, azonban a MEME közleményében is említett okok miatt ebben nem szerepeltek a tévés piac adatai. A 2016-os Reklámtorta a televíziós piac nélkül 160,06 milliárd forintos volt, ez az egy évvel korábbihoz képest 12,11 százalékos növekedést jelentett.

  • Megosztom