Ismert arcokkal a gyerekbántalmazás ellen

A Café Next csapata elnyerte az UNICEF Magyar Bizottság képviselőinek bizalmát és ezzel az új kampány kidolgozásának feladatát is az 1 százalékos adófelajánlásokhoz kapcsolódóan. A Café Next által készített TV-szpotokban olyan színészek vesznek részt mint Schell Judit, Gryllus Dorka, Tenki Réka, Hegedűs D. Géza, Szabó Kimmel Tamás, Nagy Zsolt, akik kedves, illetve fenyegető hangsúllyal adják elő ugyanazt a mondatot, így szemléltetve a jelentésbeli különbségeket.

„Ülj ide az ölembe!” „Kaphatsz még egyet!” Vajon mit váltanak ki ezek a mondatok gyermekéből? Félelmet, haragot, vagy egyenesen rettegést? Kényelmetlen érzést, nyugtalanságot? Esetleg játéknak, viccnek tekintik? Az UNICEF idei 1%-os kampánya a kétértelműséget állítja a középpontba, és azt mutatja be, hogy a különböző hangsúlyok, a nyomatékosabban kiejtett szavak hányféle jelentéssel párosulhatnak, és milyen érzelmeket válthatnak ki az eltérő körülmények között élő gyerekekben.

 

Egyes felmérések szerint ma minden ötödik gyereket ér bántalmazás Magyarországon. Súlyosbítja a helyzetet, ha az erőszaknak kitett fiataloknak nincs viszonyítási alapjuk, azt gondolják, hogy normális életet élnek, így meg sem próbálnak kiutat találni, segítséget kérni. Ugyanakkor sokszor a felnőttek sem szívesen avatkoznak bele más családok életébe, sokszor még akkor sem lépnek közbe, amikor fizikai erőszakot vagy szexuális erőszakot tapasztalnak a környezetükben. Többek között ezért hívott életre az UNICEF a gyermekek bántalmazása elleni figyelemfelkeltő és oktató programokat, amelyekkel elsősorban az érintetteket tájékoztatják a lehetőségeikről és jogaikról, másrészt pedig a társadalmat is edukálják, rámutatva arra, hogy minden gyereknek joga van az erőszakmentes gyerekkorhoz. A „Hiszek a nullában” és az „End of Violence” kampányok mellett az „Ébresztőóra” előadássorozattal például iskolai tanórák keretében ismertetik meg jogaikkal a fiatalokat, illetve bemutatják nekik a HelpApp mobiltelefon applikációt, amellyel a legkülönbözőbb erőszak helyzetekben kérhetneksegítséget. Ezen kívül például a. „Gyermekek tapasztalatai a sportban” elnevezésű kutatással arra hívták fel a figyelmet, hogy a fiatalok kétharmada érzelmi, harmada fizikai vagy szexuális erőszakkal is szembesül sportolás során.

Az UNICEF gyermekbántalmazás elleni kampánya egy olyan jobb világ felé tett első lépés, ahol a gyermekek igazi gyermekként élhetnek, védelemben és elfogadásban.

Stáblista

Ügyfél: UNICEF Magyar Bizottság Alapítvány

Ügyvezető igazgató: Danks Emese

Kommunikációs igazgató: Romet-Balla Ágnes

Adományszervezési vezető: Mina Krisztina

Kreatív és gyártó ügynökség: Café NEXT Kft.

Kreatívigazgató: Simon Zoltán

Kreatívigazgató és ötletgazda: Sallai Ervin

Szövegíró: Kaldenecker Antal

Art Director: Varga Tibor

Operátor: Rátz Péter

Account Director: Doleschall Szandra

Gyártásvezető: Józsa László

Gyártásvezetői asszisztensek: Gerzsenyi Bernadett, Mester Dávid, Yason Güven Zarasiz
Rendező: Mátyássy Áron

Operatőr: Győri Márk

Hangmérnök: Major Csaba

Smink: Nagylaki Kata

Utómunka: Post Edison

Így készült a reklámfilm:

  • Megosztom