- Hirdetés -

Interjú Malatinszky Péterrel a TV2 Play elindulásával kapcsolatban (x)

|

- Hirdetés -

Az egész világon egyre nagyobb népszerűségnek örvend az on-demand tartalomfogyasztás, a globális járványhelyzet pedig hatalmas lökést adott a szegmensnek. A hazánkban is egyre erősebb keresletre és a fogyasztói igények változására reagálva dolgozta ki a TV2 Csoport a 2021 februárjától elérhető a TV2 Csoport saját, streaming szolgáltatást nyújtó platformját, a TV2 Play-t, amelynek részleteiről Malatinszky Pétert, a TV2 digitális igazgatóját kérdeztük. (x)

Külföldön már hosszú évek óta hallani az on-demand fogyasztás előtérbe kerüléséről, ahogy arról is, hogy kiemelt népszerűségnek örvendenek a streaming szolgáltatók. Mi a helyzet hazánkban?

Malatinszky Péter: Valóban, külföldön már évek óta egyre nagyobb tömegeket vonzanak az úgymond „akármikor” nézhető tartalmak. Ezeknek a lényege, hogy a megnézni kívánt programokat teljes mértékben a fogyasztó irányítja: milyen műsort szeretne nézni, mikor és milyen megszakításokkal vagy szünetekkel szeretné megnézni. A tavalyi év kétségkívül ráerősített a már korábban is erősnek mutatkozó trendekre, mind a televíziós társaságok, mind a streaming szolgáltatók életében, hiszen a tavasszal elrendelt karanténnak köszönhetően világszerte emberek milliói fordultak ezek felé az eszközök felé szórakozás gyanánt– ez alól pedig a hazai nézők sem jelentettek kivételt.

Melyik korcsoportban vagy korcsoportokban elterjedt ez a szórakozási forma?

M. P.: Az eredmények azt mutatják, hogy a streaming alapú fogyasztásra szinte minden korosztály rendkívül nyitott, azonban egyelőre elmondhatjuk, hogy a fiatalabb nézők körében a legnépszerűbb. Azonban az oldalak által kínált szélesspektrumú műsortartalmak hamar bevonzották az idősebb nézőket is, ezért szinte minden korosztály képviselteti magát a platformokon, amelyeket érdemes figyelembe venni az egyes tartalmak legyártásakor. Nagymértékben befolyásolja azt, hogy melyik korosztály érdekelt egy platformon, hogy milyen felületről és milyen tartalomról beszélünk. A mi esetünkben például igaz az állítás, hogy minden korosztály nézi, mert sok műsorunknál csak 1-2 százalékos eltérés figyelhető meg a korosztályok megoszlása között. Nálunk is érdekes kihívás volt az új felület tervezésekor, hogy nyissunk a fiatalok felé, dinamikusabb legyen az oldal, de ugyanúgy az idősebb korosztály számára is felhasználóbarát felületet hozzunk létre.

Milyen tartalmakat fogyasztanak manapság a leginkább ezeket a felületeken?

M. P.: A pár másodperces videóktól az itt említett 1-2 órás filmekig rengeteg típusú tartalmat fogyasztanak az on-demand felületeken. Ezért is bevett szokás, hogy minden platform az általuk biztosított tartalmakra optimalizálja a funkcióit, tehát teljesen más struktúrában kínálja a tartalmat például egy filmes-sorozatos felület, mint egy social platform. A TV2 Play esetén nagy kihívást jelentett, hogy olyan felületet hozzunk létre, ahol a pár másodperc videótól kezdve az 1-2 órás film vagy show műsor teljes adása megtalálható. A mi esetünkben tartalomtól függően egy 30 másodperces videó is generálhat annyi megtekintést, mint egy teljes adás, vagy 4-5 perces adásrészlet. Így a TV2 Play felületének erre a kihívásra kellett megoldást nyújtania, hogy az ennyire eltérő tartalmak különböző fogyasztási sajátosságait is a lehető legoptimálisabban jelenítse meg és ezekhez az eltérő igényekhez igazodjon.

Meséljen a TV2 felületéről, milyen a TV2 Play? Miért érdemes használni?

M. P.: Az egész felület teljesen megújult külsővel várja az érdeklődőket, a felhasználóbarát funkcióknak, illetve a kényelmi szolgáltatásoknak köszönhetően bármelyik korosztály könnyen használhatja a platformot. Az oldal egy ajánlómotor segítségével figyeli a regisztrált személy, valamint a többi felhasználó aktivitását, és ennek alapján további, számára érdekes tartalmakat javasol a fogyasztónak, amely a korábban megnézett videók alapján érdekelheti a felhasználót.

Az oldalon lehetőség van továbbá műsorra, tartalomra, csatornára vagy éppen kedvelt színészre vagy színésznőre szűrni, így mindenki megtalálhatja a számára legideálisabb tartalmat. Emellett pedig regisztrációval létrehozható személyes profilnak köszönhetően saját „kedvenc” lista kialakítására is lehetőség van, amely még inkább segíti a pontos tartalomajánlásokat. A felület mindenki számára ingyenes, és jelenleg minden tartalom akár regisztráció nélkül is megtekinthető.

 

 

Hogyan hozták létre a felületet?

M. P.: Az oldal esetén egy teljes mértékben egyedi fejlesztésről van szó, nem pedig egy már meglévő, lefejlesztett felületet vásároltunk. Ez rengeteg munka és energia befektetéssel járt, de így tudtuk biztosítani, hogy az új oldal teljes mértékben a mi tartalmainkhoz igazodjon és lehető legjobban kiszolgálja a látogatónk fogyasztási szokásait. Az egyedi design természetesen egyedi háttér rendszert is igényel, így ez a része is teljesen a mi tartalmaink legoptimálisabb felhasználási igényeihez mérten lett kialakítva.

Minden döntésünket adatokra alapoztuk, nem pedig személyes elképzelésekre, ezzel is biztosítva azt, hogy a legnagyobb potenciált ki tudjuk hozni a tartalmainkból és ezek megvalósulása a valós igényekhez igazodjon. Fontos volt számunkra, hogy magyar partnervállalatot találjunk a projekthez, hiszen az optimalizálás egy folyamatos feladat, így a jövőben is nagy figyelmet fordítunk a felület adatokra alapozott monitorozására és ezen alapuló fejlesztésére. Ehhez véleményünk szerint elengedhetetlen a gyors és hatékony kommunikáció, tehát a partnervállalat közeli jelenléte és magas szintű involválása.

Milyen műsorokat nézhetnek meg a felhasználók a platformon?

M. P.: A felületen a TV2 Csoport számos saját gyártású produkciója, magyar és folyamatosan frissülő nemzetközi filmek kínálata, valamint az aktuális tévéképernyőn futó műsorokhoz tartozó extra tartalom is elérhető. A főcsatorna mellett a kábelportfolió műsorainak jelentős része is elérhető lesz a TV2 Play segítségével.

A jelenleg tévéképernyőn lévő tartalmak mellett a TV2 Play felhasználói ismét átélhetik a piacvezető tévétársaság korábbi sikeres műsorait, így például a Megasztár összes évadának legemlékezetesebb produkciói és győztes pillanatai mind elérhetőek a felületen, ahogy a Nagy Duett felejthetetlen előadásai és ikonikus pillanatai is, mint például Kasza Tibi élő adásban történt lánykérése. Az Exatlon Hungary gigászi küzdelmei, drámai pillanatai és legnagyobb győzelmei mind megtalálhatóak a TV2 Play felületén. Valamint, ha valaki ismét átélné a Dancing with the Stars, a Sztárban Sztár vagy épp a Nicsak, ki vagyok – A rejtélyek színpada című látványos produkcióit, akkor azonnal megteheti a streaming felületen.

A Jóban Rosszban összes epizódja megtekinthető már egészen a kezdetektől, ahogy a TV2 és az Izaura TV legnépszerűbb hazai gyártású, török és dél-amerikai sorozatainak visszanézhető epizódjai, továbbá a Mokka legendás, vicces, megható, vagy épp botrányos beszélgetései is mind megtalálhatóak a felületen. Az aktualitások mellett számos régi kedvenc is feltűnik a TV2 Play-en, így bármikor visszanézhetjük a Hal a tortán, az Aktív, az Ázsia Expressz vagy épp a Bezár a Bazár legérdekesebb epizódjait. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újdonságokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung a milánói EuroCucina 2024 szakkiállításon az összekapcsolt otthonok jegyében mutatja be új, prémium konyhai eszközeit és az életstílust, amit a készülékek kínálhatnak. A Rho Fiera Milano területén, 2024. április 16. és 21....

Kiderült, miért rendeződik át a munkaerőpiac

Miközben több mint 70 ezer állás betöltetlen ma Magyarországon, csaknem 100 ezer külföldi munkavállaló dolgozik az országban és több mint 200 ezer ember inaktív. Az elvándorlás és a külföldi munkavállalás évtizedes jelenség és a...

Olimpia: egyetlen pillanatról sem kell lemaradnunk

A Warner Bros. Discovery (WBD) teljes portfólióját és hálózatát kihasználva Európa-szerte a lehető legteljesebb élményt nyújtja majd a nézőknek. A Eurosport mellett a május 21-én induló Max platformon az olimpia minden pillanata megtekinthető lesz.A...

Különleges interjú Szoboszlai Dominikkal

Szombat este 20:25-kor tűzi műsorára a Spíler 1 a legsikeresebb magyar focista, a Liverpoolban játszó Szoboszlai Dominikkal készült exkluzív interjúját. Baumstark Tibor nem csak a magyar válogatott csapatkapitányával beszélgetett, végig járta azokat a helyszíneket,...

Még nem lélegezhetnek fel a vállalatok

Országos szinten számottevően csökkent a munkavállalói fluktuáció, 28 százalékra mérséklődött tavaly, az egy évvel korábbi 33 százalékról. Azonban a vállalatok nem lélegezhetnek fel, mert ez az érték még mindig kétszerese az elfogadhatónak. A csökkenés...

Érdekes adatok jöttek a fővárosi ingatlanpiacról

Az ingatlanvásárlók ötöde szerződött 2024 első negyedévében első otthonára a Duna House értékesítési adatai alapján. Zömében (29%) a fővárosi lokációt választották az ügyfelek, de Pest és Bács-Kiskun vármegye is vonzotta az első lakást szerzőket....

Tévézésben az éllovasok között vagyunk

A televíziózás továbbra is meghatározó napi szabadidős tevékenység hazánkban annak ellenére, hogy Európa legtöbb országában, de a világ számos táján is csökken a televízió népszerűsége. A Föld népessége napi szinten 2 óra 25 percet...

Május elején rajtol a ValóVilág12

Május 5-én ismét megnyílik a ValóVilág Villa kapuja, amelyet mindenre elszánt játékosok lépnek át. Mindennapjaikat a nézők 24 órában követhetik nyomon az RTL+ streaming platformon, ahol a felhasználók teljes mértékben részesei lehetnek az eseményeknek. Tizenkettedik...

Berki Krisztiánnal keresi a tehetséges sportolókat a Szentkirályi

Ötödik alkalommal indul útjára a Szentkirályi Tehetségprogram, amely a Magyar Olimpiai Bizottság szakmai támogatásával, és a program nagykövetével, az olimpiai bajnok tornász Berki Krisztiánnal közösen keresi a legtehetségesebb hazai utánpótlás-sportolókat, hogy elősegítse sportkarrierjük kiteljesedését....

Ők döntik el, kik a Csodanők

A 2024-es Carrie Csodanő Díj zsűrije ismét közismert tagokból áll. A díjat azért hozta létre 2023-ban a Carrie Magazin, hogy minden olyan nő-anya elismerést kaphasson, aki nem feltétlenül tűnik ki mindenhol, de rendkívül lényeges...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csavar egyet közönségkedvenc szendvicsén a McDonald’s

A tavalyi nagy sikert követően új Erős Pistás szendvicsekkel várja vendégeit a hazai McDonald’s. A fogyasztók visszajelzéseit meghallgatva idén az eddiginél még „pistásabb” formában érkeznek a burgerek.A két márka kollaborációja – a mekis szendvicsek...

Újdonságokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung a milánói EuroCucina 2024 szakkiállításon az összekapcsolt otthonok jegyében mutatja be új, prémium konyhai eszközeit és az életstílust, amit a készülékek kínálhatnak. A Rho Fiera Milano területén, 2024. április 16. és 21....

Kiderült, miért rendeződik át a munkaerőpiac

Miközben több mint 70 ezer állás betöltetlen ma Magyarországon, csaknem 100 ezer külföldi munkavállaló dolgozik az országban és több mint 200 ezer ember inaktív. Az elvándorlás és a külföldi munkavállalás évtizedes jelenség és a...

Olimpia: egyetlen pillanatról sem kell lemaradnunk

A Warner Bros. Discovery (WBD) teljes portfólióját és hálózatát kihasználva Európa-szerte a lehető legteljesebb élményt nyújtja majd a nézőknek. A Eurosport mellett a május 21-én induló Max platformon az olimpia minden pillanata megtekinthető lesz.A...

Különleges interjú Szoboszlai Dominikkal

Szombat este 20:25-kor tűzi műsorára a Spíler 1 a legsikeresebb magyar focista, a Liverpoolban játszó Szoboszlai Dominikkal készült exkluzív interjúját. Baumstark Tibor nem csak a magyar válogatott csapatkapitányával beszélgetett, végig járta azokat a helyszíneket,...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...