Influencerekkel kampányol a Zwack

Nánási Pali, Sass Dani, Fördős Z és Szabó Kimmel Tamás is ginezik az Instáján. Több mint húsz influencer közreműködésével népszerűsíti a Kalumba márkáját a Zwack – korábban erre még nem volt példa a cég történetében. Az influencer-mix összeállítása során figyeltek arra, hogy a nagy elérésű húzónevek mellett kisebb követőtáborral, ám esetenként erősebb rajongói kötődéssel bíró mikroinfluencerekkel is együtt dolgozzanak. A Zwack ügynöksége a kampány során a Creatinsta.

A Kalumba az első olyan ital a Zwack szortimentjében, amelyiknek nyilvános a receptje, a majdnem 300 év alatt előállított, kifejlesztett többi termék receptje részben, vagy teljesen titkos. Ráadásul a Zwack egy új trend teremtésén dolgozik éppen, hiszen az új gin alapú gyógy- és fűszernövény italt elsősorban behűtve, magában, shot-ként ajánlják fogyasztani – a többi gintől teljesen eltérő módon. A madagaszkári és afrikai fűszereket nem mellesleg kézzel szedik a Zwack italaiba.

Ráadásul ez az első termék, amelyet teljeskörű influencer kampánnyal vezetnek be a piacra. “Összesen 24 influencerrel dolgozunk a kampány során. Közülük 20-an ún. Mikroinfluencerek, azaz például az Instagramon 10 ezer körüli, vagy kisebb követőtáborral rendelkeznek” – árulta el Dely Ábris, a Zwackkal együttműködő ügynökség, a Creatinsta alapítója, hozzátéve, hogy szerettek volna “presztízsértéket” is belevinni a kampányba, így 4 nagyobb elérést biztosító influencert is kiválasztottak.

Szabó Diána, a Zwack brand managere hangsúlyozta, hogy a hitelesség volt a legfontosabb szempont a véleményvezérek kiválasztása során. “Egyrészt a márka pozícionálásához illeszkedő influencereket kerestünk, másrészt pedig fontos volt, hogy ne csak a nagy országos ismertségű, sok esetben túl márkázott, túlhasznált emberekkel dolgozzunk együtt, hiszen ezzel a hitelességünket rontottuk volna. Továbbá fontos volt, hogy olyan véleményvezérek legyenek, akiknek követői bázisa nagyban egybevág a Kalumba célcsoportjával” – magyarázta a szakember.

Így esett a választás Nánási Pál fotósra, Sass Dani, műsorvezetőre, Szabó Kimmel Tamás színészre és Fördős Zé gasztroblogerre. “A nagy elérésű influencerek mellett fontos volt, hogy sok kisebb, mikroinfluenszerrel is együtt dolgozzunk, akik elérésben és engagement-ben nagyon jó eredményeket tudnak hozni” – tette hozzá Szabó Diána. “Eddig elég jól teljesít a kampány” – ezt már Dely Ábris árulta el. “Az átlagos engagement rate 20 százalék fölötti, de például múlt héten 26 százalék volt, ami kiemelkedő”.

“Bár valóban jóval hitelesebbnek tűnik a követőtábor számára egy mikroinfluenszer, mégis fontosnak tartottuk azt, hogy szélesebb közönséget is elérjünk azok segítségével, akik egyébként is szívesen fogyasztják a Zwack új termékét” – tette hozzá Dely Ábris.

A Zwacknál azért tartották fontosnak az influencerekkel való együttműködést, mert egy teljesen új termék bevezetéséről van szó, így fontosnak tartották, hogy minél több kommunikációs platformot használjanak. Bár tévében is futnak reklámok, “azonban az elmúlt években egyre felerősödött a szerepe a márkák digitális jelenlétében, így elengedhetetlennek tartottuk az influencerekkel való együttműködést is, hiszen velük kiválóan el tudjuk érni a márka célcsoportját, melyek elsősorban azok a 20-49 év között nagyvárosi férfiak, akik szeretik a kalandokat, nyitottak az újdonságokra és a felfedezésekre” – mondta Szabó Diána, brand manager.

Szabó Diána elárulta azt is, hogy a Creatinstát, mint ügynökséget azért választották, mert ők hozták a legjobb megoldásokat. “Teljesen új megközelítés egyrészt az, hogy sok emberrel dolgozunk együtt, összesen 24 influencerrel, korábban ilyenre nem volt példa egyik Zwack márka esetében sem, másrészt pedig, hogy be mertük vállalni, hogy több, kisebb emberrel dolgozunk együtt a hitelesség megteremtése miatt”.

Az új gin bevezetése egyébként több évig tart majd, nagyjából három évvel számolnak a Zwack-nál, míg a jelenlegi intenzív influencerkampány 3 hónapig megy majd. Ennyi idő alatt több mint száz Kalumba-poszt születik a tervek szerint.

  • Megosztom