- Hirdetés -

Indul a forgatási helyszínek Airbnb-je

|

- Hirdetés -

Idén novemberben, először budapesti bázissal indul útjára a különleges forgatási helyszíneket és a hazai, vagy ide látogató filmes stábokat összekötő sharing economy weboldal, a spotager.com. A száz százalékban magyar fejlesztésű rendszerrel az ötletgazdák alternatívát szeretnének nyújtani a rövidtávú ingatlankiadással foglalkozók számára, egyúttal szeretnék bemutatni az ország sokszínűségét a filmes és fotós szakmának. Az alapítók Budapest ezer arcát bemutató kisfilmmel készülnek a főváros vasárnapi születésnapja alkalmából.

A kiemelkedően jó adózási és támogatási feltételek, a sokszor nemzetközi szinten is jegyzett szakemberek, a profin felszerelt filmstúdiók és a különleges forgatási helyszínek az utóbbi 15 évben a filmesek megkerülhetetlen célpontjává tették Magyarországot, közvetett és közvetlen sikerekhez hozzásegítve a magyar filmipart. Ehhez jön hozzá az egyre több piaci szereplő által érzékelt, az Uber példáján már megfigyelhető trendforduló a sharing economy területén, ami sok rövidtávú ingatlanhasznosítással foglalkozó vállalkozót késztet arra, hogy alternatív bevételi forrás után nézzen.

Ezt ismerte fel nem rég egy magyar csapat, akik filmes és szoftvermérnöki kompetenciáikat felhasználva hozták létre a forgatási helyszínek Airbnb-jeként aposztrofált spotager.com oldalt. Európában elsőként és mindeddig egyedüliként hoztak létre olyan platformot, amely összeköti az ingatlan- és járműtulajdonosokat a filmes szakmából érkező potenciális bérlőkkel, hogy aztán a bérbeadók mozivásznon láthassák viszont konyhájukat, garázsukat, kertjüket vagy akármilyen rendelkezésre álló helyszínüket.

Az ötletet és a motivációt saját munkájukból nyerték az alapítók: reklámforgatáshoz ideális, vidéki hangulatú konyhát kerestek sokáig hiába, míg egy ismerősük nem sietett segítségükre. Kovács József Attila, reklámfilmes és Kakócz Károly, szoftverfejlesztő az iparág ezen részének digitalizálásával szerették volna könnyebbé tenni a hasonló kihívással küzdő stábok életét.

Az oldal viszont nem csak filmeseknek szól. A telítődő rövidtávú lakáskiadási piacon egyre alacsonyabb áron lehet csak lakásokat kiadni, itt ajánl alternatívát az oldal. Emellett az eddig inkább rendezvényekre kiadott helyszínek is megtalálhatják a számításukat, ha forgatásra vagy fotózásra szeretnék bérbe adni a különleges helyeket. A minimális napi kiadási díj 15 ezer forint a Spotageren, ehhez profi fotókkal ellátott, egységes adatlapok és ellenőrzött feltételek párosulnak, így ideális alternatív bevételi forrásként szolgálhat az ingatlankiadók számára. Az alapítók első körben a budapesti és egyéb hazai helyszínek bérbeadóit várják, ehhez szeretnék megragadni az apropót, amit Budapest 146. születésnapja kínál, és kisfilmmel inspirálni az érdeklődőket, hogy meglássák a lehetőséget a helyszínekben.

Második körben várják majd az ötletgazdák a helyszínek iránt érdeklődő stábokat és fotósokat a világ minden pontjáról. Nem titkolt céljuk, hogy a közeljövőben több európai nagyvárosban is elérhető legyen a szolgáltatás.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -