Imádják a Disney-t a fogyasztók

A Walt Disney, a Yahoo! és a Google a leginkább kedvelt márkák a világon az APCO Worldwide felmérése szerint. A fogyasztók érzelmi kötődését vizsgáló kutatás szerint a technológiai cégek brandek közül a Sony és az Apple tartozik még a közvetlen élmezőnybe.

 

Világszerte mintegy 70 ezer fogyasztót kérdezett meg felmérésében az APCO tanácsadó cég arról, hogy melyik márkát szeretik a leginkább. A 600-nál is több cég közül a Walt Disney végzett az első helyen, az érzelmi elkötelezettségi index a médiacég esetében 74,7 pont volt. Érdekes módon a második helyen a Yahoo! Végzett, illetve a harmadik pozícót is egy internetes cég, a Google szerezte meg.

 

A technológiai cégek amúgy is meghatározó szerepet játszanak a listán, azonban a felmérésben résztvevők jelzései szerint ez főként annak köszönhető, hogy a mindennapi életben fontosak. A negyedik helyen is az ágazat képviselője, a Sony végzett, míg az utóbbi években egyértelműen a világ egyik meghatározó technológiai vállalatának és jelentős trendformálójának számító Apple a 9. lett az APCO listáján.

 

A tanácsadó cég a 100-as rangsor összeállításakor a felhasználók 8 érzelmi szempont szerint értékelhették az egyes márkákat, így többek között az elérhetőség, a büszkeség és a beazonosíthatóság is szerepet játszott a brandek megítélésében.

 

A TOP10-be egyébként ötödikként bekerült a Nestlé, míg a hatodik helyet az Auchan szerezte meg. Sőt, az amerikai médiapiacon zajló változások jelenként a Netflix online videószolgáltatás a 8. leginkább szeretett márka lett.

 

Ugyanakkor a másjellegű rangsorokban általában az élmezőnyben szereplő márkák hátrébb kerültek ebben az összevetésben, így például a Coca-Cola a 14., a McDonald’s a 69. lett. A médiacégek közül a Discovery Communications az 51. pozíciót szerezte meg, míg a legnépszerűbb közösségi portál, a Facebook a 81. helyen végzett. A teljes lista itt érhető el.

 

A Millward Brown a közelmúltban tette közzé a magyarok kedvenc márkáinak listáján, amin a Pöttyös végzett az első helyen a Facebookot és a Google-t megelőzve. Abban a rangsorban egyébként feltűnően sok élelmiszermárka szerepelt az élmezőnyben, így például a rangsort vezető Pöttyös mellett a Milka (4.), a Pick (6.), a Danone (8.), a Coca-Cola (9.) és a Szentkirályi (10.) is bekerült a TOP 10-be. De jól teljesítettek a mobilbrandek is, a T-Mobile az ötödik, a Vodafone a 7., míg a Telenor a 11. legnépszerűbb márka a magyarok körében. A magyarok kedvenc márkáiról itt olvashat bővebben.

 

  • Megosztom