Ilyen volt az E-Commerce Day

Ismert előadók, a hazai e-kereskedelmi piac meghatározó személyiségei és nagy érdeklődés – többek között ezek jellemezték a Mindshare médiaügynökség által rendezett október 16-i E-Commerce Day konferenciát, amit nem hagyott ki a Marketing&Media magazin szerkesztősége sem.

A hazai és nemzetközi előadókat felsorakoztató konferencia központi témája – ahogy a neve is sejteti – az e-kereskedelmi szektorra jellemző trendek és jövőbeli megoldások, lehetőségek kérdésköre volt. A rendezvényközpont nagytermét megtöltötték a különféle szempontból a témában érdekelt szereplők, többek közt FMCG-vállalatok képviselői vagy e-kereskedelmi cégek munkatársai.

Lunczner Ádám, a szervező médiaügynökség chief media directora, egyben a konferencia ötletgazdája és főszervezője szerint az esemény megszervezésének a célja az volt, hogy „egy a szokásostól eltérő, innovatív megközelítésű szakmai konferenciát alkossunk egy aktuális téma kapcsán, ahol az edukációé a főszerep”. Ezt a célt tapasztalt szakmai előadók által tartott prezentációk során valósította meg az E-Commerce Day konferencia.

 

 

Az elsőt a GKI Digital vezető tanácsadója, Madar Norbert tartotta, amely egy átfogó és részletekbe menő összefoglalás volt az e-kereskedelmi szektor helyzetéről. Rengeteg adat, összefüggés, ranglista és érdekes kérdések mellett a perszonalizáció mint jelenség kérdéskörét járta körbe. Elisabeth Menze a Mindshare londoni központjából érkezett, és mint digital consulting lead, az Amazonról tartott előadást. A cég piacra lépéséről és az általa alkalmazott stratégiákról beszélt, kihangsúlyozva a sikertényezőket, illetve ezek alapján fogalmazott meg tanácsokat az e-kereskedelmi szereplők mellett az FMCG-vállalatok számára is.

A délelőtti blokkot Michał Żyliński zárta, aki a Google-tól érkezett a konferenciára, és a Google Cloud-megoldásokat szemléltette. Ezeket a különféle metódusokat olyan vállalatokon keresztül mutatta be, amelyek sikeresen beépítették ezt a felhőalapú rendszert a mindennapi működésükbe, de az általános működési logikát, irányelveket is bemutatta a közönségnek.

Az állófogadásos ebédet és a kávészünetet követő játék során a három legpontosabban és leggyorsabban válaszoló ajándékcsomagot kapott a partnerek felajánlásának köszönhetően.

Draskovits Tímea, az Adevinta listing sales vezetője kezdte a délutáni előadásokat, aki Magyarország vezető e-kereskedelmi portfóliójánál szerzett tapasztalatait osztotta meg a közönséggel, szintén sok adattal és kimutatással alátámasztva. A portfólióhoz tartozó oldalakat érintő sajátosságok és stratégiai tervek mellett a toborzás témaköre kapott nagy szerepet az előadásában.

 

 

Őt követte Vernyik Imre, a MediaCompass ügyfélkapcsolati vezetője által tartott, a tévé és az online konverziók kapcsolatát bemutató előadása. A prezentációját, amely egy nagyon komoly kutatásra épült, részletes grafi konokkal illusztrálta a statisztikai összefüggések és számítások könynyebb megértése érdekében. Szalai Dávid, a házigazda Mindshare Head of SEM vezetője a Google Smart bidding licit stratégiát mutatta be, majd a márkaoldalaknak a felhasználók vásárláshoz vezető útja során betöltött szerepéről beszélt. A konverziók méréséről fogalmazott meg ajánlásokat az értékes felhasználók felismerése érdekében.

A konferencia utolsó előadását Deák Árpád, az Emarsys revenue directora tartotta, aki az automatizált személyre szabás megtartásra és forgalomnövelésre kifejtett hatását mutatta be sikeres e-kereskedelmi cégek példáján keresztül. Az utolsó programpont egy kerekasztal-beszélgetés volt, amelyen a hazai e-kereskedelmi szektor meghatározói vettek részt: Bányász Lívia az Unilevertől, Szomolányi Márk az Auchantól, Palocsay Géza az Adevintától, Hunyady Beatrix az Euronicstól, Madar Róbert a GKI Digitaltól, Fürjes Ádám a Rossmanntól. A résztvevők Lunczner Ádám vezetésével a hazai e-kereskedelmi szektort érintő célokról, változásokról vitatták meg nézőpontjaikat. Mind a kerekasztal résztvevői, mind a hallgatóság rengeteget tanulhatott az e-kereskedelmi szektor szereplőinek eltérő nézőpontjából, tapasztalataiból. Összességében egy hasznos konferencián vettünk részt és sok tudással gazdagodtunk a hazai és nemzetközi előadóktól.

 

  • Megosztom