Így változhat a reklámadó

Jelentős változás jöhet a reklámadóban, az Országgyűlés gazdasági bizottságának ülésén elhangzottak alapján 3-5 százalékos adókulcsban gondolkodik a kormány. A változtatással az uniós eljárások elől térne ki a kormány, a kisebb médiacégeket megvédenék.

 

A kormány 3-5 százalékos reklámadót mérlegelhet, és arra törekszik, hogy a kisebb médiacégeket megvédje: ez körvonalazódott az Országgyűlés gazdasági bizottságának keddi ülésén Lázár János és Rogán Antal szavaiból – derül ki az MTI tudósításából.

 

A reklámadó módosításáról szóló konkrét javaslat még nem készült el, de Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter az ülésen elmondta, hogy márciusban teheti meg előterjesztését a kormány. A miniszter egyben emlékeztetett arra, hogy az Európai Bizottság (EB) két főigazgatósága – adó- és versenyjogi – is eljárást folytat Magyarországgal szemben a reklámadó miatt, ezért van szükség a módosításra.

 

Lázár János ugyanakkor kiemelte: az EB a reklámadó létezését elfogadta, elsősorban módszertani, technikai kifogásai voltak azzal kapcsolatban.

  • Megosztom