Így teljesített a Huawei

A Huawei információs és kommunikációs technológia-gyártó bejelentette, hogy a várakozások szerint a vállalat globális árbevétele 46,3-46,6 milliárd dollár között volt 2014-ben, amely az előző évhez képest 20 százalékos növekedést jelent. A vállalat éves K+F befektetéseinek értéke pedig meghaladja a 40,5 milliárd jüant (6,5 milliárd dollár).

A Huawei pénzügyi vezetője, Meng Wanzhou bejelentette, hogy az előzetes számítások szerint a 2014-ben a vállalat nyeresége az 5,46-5,53 milliárd dollárt is elérheti. A működésből származó pénzforgalom és az eszköz-forrás mutató stabil és erős maradt.

A Huawei mindhárom üzletága, a Carrier, az Enterprise és a Fogyasztói üzletág is jelentős eredményeket ért el 2014-ben. A Huawei Carrier Network bevétele körülbelül 15 százalékkal növekedett az előző évi értékhez képest. Ennek legfőbb mozgatórugói a vállalat 3G-be és 4G-be történő folyamatos beruházásai voltak világszerte. A Huawei Enterprise üzletága megközelítőleg 27 százalékos növekedést ért el. Az üzletág ma már a világ 500 legnagyobb vállalatából több mint 100 cég számára biztosítja szolgáltatásait. A Huawei olyan stratégiai partnerekkel közösen végez innovációs tevékenységeket a felhő alapú számítástechnika és a „big data” területén, mint az SAP vagy az Accenture. A Huawei Fogyasztói Üzletága az előző évi értékhez képest 32 százalékos bevétel-növekedést könyvelhetett el, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a vállalat növelte a közép- és felsőkategóriás telefon értékesítéseit világszerte, különösen a feltörekvő piacokon.

Ms Meng szerint két ok magyarázza a Huawei globális gazdasági növekedését 2014-ben. Az első az olyan alapvető értékek megerősítése, mint az ügyfélközpontúság, az odaadó munkavállalók elismerése, és az elhivatottság. A második a rendszeresen megvalósuló menedzsment intézkedések és a szervezeti átalakulás, melyeket a hatékonyság javítása és a szervezet inspirálása érdekében tesz a vállalat.

„2025-re a kapcsolatok száma várhatóan meghaladja majd a 100 milliárdot világszerte, mivel az elérhetőség, az összekapcsolódás lehetősége olyan fontossá fog válni, mint a levegő és a víz.” – mondta el Ms. Meng. „A mindenütt jelen lévő kapcsolódás lehetősége és a „big data” egy új ipari forradalomhoz vezet az intelligens technológia világában, amely a hajtóereje lesz a hagyományos iparágak modernizálásának és újraalakítja a jelenlegi iparágakat és üzleti környezetet.”

„Az ipari innováció fókusza el fog tolódni a felhasználói internetről az ipari internet irányába. „Jobban Összekapcsolt Világ” vár ránk. A bármikor és bárhol elérhető, működő kapcsolat lesz az új követelmény.”

A cég 2014-ben 6,37-6,5 milliárd dollár fordított kutatás-fejlesztésre, amely 28 százalékos növekedést jelent az előző üzleti évhez képest. A Huawei az elmúlt tíz évben összesen egyébként több mint 30 milliárd dollárt költött erre a területre. E mellett a vállalat 546 darab LTE szabványjavaslatot nyújtott be a 3GPP (3rd Generation Partnership Project) számára, ami körülbelül egynegyede az összes benyújtott kezdeményezésnek.

A Huawei-t a Thomson Reuters először választotta a világ 100 leginnovatívabb vállalatai közé, és a vállalat – első anyaországi kínai cégként – felkerült az Interbrand Top 100-as „Legjobb Globális Márkák” (Best Global Brands) listájának 94. helyére.

A most bejelentett eredmények nem auditáltak, a Huawei 2015 márciusára várja a végleges adatokat a KPMG könyvelőcégtől.

  • Megosztom