Így segít a Tesco

Színes játszóterek, zöldellő iskolaudvarok, táborozó gyerekek – néhány példa azok közül, amik a Tesco “Ön választ, mi segítünk” pályázati programjával most megvalósulhatnak. Az áruházlánc országosan 62 civil szervezet közösségépítő projektjét támogatja egyenként 400 000 forinttal. A pályázat nyerteseit az áruházlánc vásárlói választották ki több mint 2,7 millió leadott szavazattal. A legtöbb szavazatot a szegedi Egy Ebéd Egy Esély Gyermekétkeztetési Közhasznú Alapítvány, a budapesti Életjel Alapítvány és a SUHANJ! Alapítvány szerezte.

 

A Tesco februárban meghirdetett “Ön választ, mi segítünk” pályázatára oktatást támogató, egészséges életmódra ösztönző, lakókörnyezet megszépítését és a közösségek fejlesztését célzó programokkal nevezhettek a civil szervezetek. A pályázatokat a Tesco független szakmai partnere, a Magyar Adományozói Fórum előzetesen értékelte és rangsorolta, így 557 jelentkező közül a 179 legjobbnak ítélt jelentkező jutott tovább a szavazási szakaszba. A 62 győztes pályázatot – körzetenként egyet – a Tesco vásárlói szavazással választották ki, május 11-től egészen június 7-ig, összesen 208 áruházban adhatták le voksukat. A győztes minden körzetben az lett, aki a legtöbb szavazatot, azaz zsetont kapta a vásárlóktól. A körzetek nyertesei egyenként 400 000 forintos támogatásban részesülnek, amelyet a benyújtott pályázati program megvalósítására kell, hogy fordítsanak.

 

A 62 körzetben különböző eredményekkel zárult a program: országos szinten a legtöbb szavazatot – 76 841 darabot – a Szegedet, Mórahalmát és Sándorfalvát felölelő 58. körzet egyik indulója, a szegedi Egy Ebéd Egy Esély Gyermekétkeztetési Közhasznú Alapítvány gyűjtötte be. Rengetegen voksoltak Budapesten az Életjel Alapítványra és a SUHANJ! Alapítványra is, hiszen előbbi 70 143, utóbbi pedig 64 888 zsetont kapott a vásárlóktól.

 

A program során összesen 2 701 346 db zsetont dobtak be az áruházakban, így a szavazási időszakban átlagosan minden negyedik vásárlás után szavaztak a vásárlók. A leglelkesebbnek a tiszafüredi Tesco vásárlói bizonyultak, ahol a vásárlások 72,21 százaléka után bedobták a zsetont, de kiemelkedően teljesített a budapesti Hubay Jenő téri Tesco Express és a mosonmagyaróvári hipermarket is, ahol 69,6, illetve 65,4 százalékos arányban szavaztak a vásárlások után. A legtöbb zsetont, 59 735 darabot a Tesco Szeged Extra áruházban adták le a kihelyezett gyűjtőpontokon. A Tesco Kaposvár Hipermarketben 51 658, a Tesco Pécs Hipermarketben pedig 45 628 darab zsetonnal szavaztak.

 

A vásárlók szavazatainak és a civil szervezetek munkájának köszönhetően többek között hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok részesülhetnek elsősegély és egészséges-életmód képzésben, bővülhet a sérült és fogyatékkal élő gyermekek és családjuk számára megrendezett sportfoglalkozások száma, a szociális éttermek támogatásának köszönhetően meleg étel kerül több ezer mélyszegénységben élő család asztalára és nem utolsó sorban, tornaszobák és kültéri játszóterek fognak megszépülni.

 

A 62 nyertes civil szervezetről, valamint pályázati programjukról a Tesco weboldalán tájékozódhatnak.

  • Megosztom