Így még sosem látta a Tour de France-t

Az idén július 2. és 24. között megrendezendő francia körversenyen eddig soha nem tapasztalt digitális élményben lehet része a nézőknek és az országúti kerékpározás szerelmeseinek. Egy információtechnológiai cég segítségével egyedi online platformot hoznak létre a szurkolók minél teljesebb kiszolgálása érdekében.

A Tour de France szervezéséért felelős Amaury Sport Organisation (ASO) a Dimension Data információtechnológia céggel állt össze, hogy egyedi digitális élményt nyújtsanak a verseny követőinek. Egy olyan online platformot hoztak létre, amely különleges tartalmakat kínál a másodlagos képernyőre, vagyis az Eurosport televíziós közvetítésének kiegészítésére mobilra, tabletre vagy számítógépre.

A Race Center egy online alkalmazás, amelyet a Dimension Data felhőjében tárolnak és az ASO-val együttműködve alakítottak ki. A Tour de France élő versenyadatain kívül a televíziós közvetítésen túlmutató videók, fényképek, kommentárok és közösségimédia-hírfolyamok is elérhetők lesznek a platformon. Ezenkívül egy Live Tracking oldalt indítanak a Tour de France idejére, ahol valós időben lesznek elérhetők az adatok a 22 induló csapat 198 versenyzőjéről: a sebességük, a köztük lévő távolság, a szélirány, a szélsebesség, vagy az időjárási körülmények mind követhetők lesznek.

Hasonló adatokat már eddig is bemutattak a televíziós közvetítésekben, de egyszerre minden információ folyamatosan és egy helyen most először lesz elérhető. A platform információgazdag és érdekes történeteket kínál, ezért a szervezők nézők mélyebb bevonódását, valamint a fiatal korosztály nagyobb elérését várják. A hatalmas mennyiségű adat feldolgozására a Dimension Data egy egyedi kialakítású big data kamiont állít a Tour de France karavánjába – írta a sportsmarketing.hu.

  • Megosztom