- Hirdetés -

Így látják az újságírókat

|

- Hirdetés -

A vállalati pr-esek szerint az ideális újságíró érdeklődő, pontos és jól fogalmaz, ám a tapasztalatok alapján inkább a pontatlanság, a kényelmesség és a túlhajszoltság jellemző – derül ki a SAKKOM Interaktív kutatásából. Idén a tartalommarketing és a közösségi pr az, amire az ügyféloldali szakemberek szerint nagy hangsúlyt kell fektetni.

 

A vállalati pr-esek továbbra is az egyik legfontosabb eszközként tekintenek a klasszikus sajtókommunikációra, ám számos kihívással szembesülnek. „Ezek közül a legjellemzőbb, mellyel a megkérdezettek több mint 90 százaléka folyamatosan küzd, maga a hírgyártás, vagyis a releváns, a sajtó számára érdekes tartalmak rendszeres előállítása és sikeres terjesztése, de sokan említették a médiapiac átrendeződése kapcsán tapasztalt nehézségeket is” – mondta Kolma Kornél, a SAKKOM Interaktív pr ügynökség ügyvezetője. A vállalati szakemberek szerint az esemény alapú pr aktivitások mellett a tartalommarketing és a közösségi pr továbbra is kiemelt szereppel bír a pr stratégiában, a sajtókapcsolatok mellett a blogger, vlogger, influencer kapcsolatok lesznek meghatározók.

 

A kutatásban részt vevők véleménye alapján a hírgyártás sikerességében a hírértéken túl az újságírókkal ápolt közvetlen kapcsolat a döntő. Ezt támasztja alá a kapcsolattartás módja is: habár a megkérdezettek 40 százaléka a pr-t ügynökség bevonásával végzi, közel 90 százalékuk ápol személyes viszonyt a sajtó munkatársaival. „Miközben egy ügynökség kapcsolatrendszere sokat hozzá tud adni a sikerhez, a vállalat elemi érdeke, hogy személyesen ismerje a számára kiemelten fontos újságírókat, hiszen e nélkül szinte nulláról kell kezdeni ügynökségváltáskor” – tette hozzá Kolma Kornél. Nem csoda, ha a vállalati pr-esek fele a közvetlen sajtókapcsolatot nemcsak fontosnak tartja, de még szívesen is kezeli, 20 százalékuk az újságíró személyétől, negyedük az adott témától teszi függővé. Mindössze 6 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy kifejezetten örül, ha közvetlenül az ügynökség egyeztet a sajtó munkatársaival, s ezt nem neki kell megtennie.

 

 

Pontatlan, kényelmes, túlhajszolt

 

A SAKKOM Interaktív és a Kreatív közös kutatása többféle módszertan keretében vizsgálta, hogyan látják a sajtó munkatársait a vállalati pr-esek. Ennek egyikeként 50-50 százalékban pozitív és negatív jelzőkből kellett kiválasztaniuk azokat, melyeket a leginkább jellemzőnek gondolnak. A legtöbb szavazatot a pontatlanság / nyelvi igénytelenség kapta, a második helyen a kényelmesség, míg a harmadikon a túlhajszoltság végzett. „Nyilván összefüggő jellemzőkről van szó, hiszen ha 10 évvel ezelőttre visszatekintünk, jóval nagyobb szerkesztőségi létszám oldotta meg ugyanazt a feladatot, így a túlhajszoltság eredményeként egyre több a pontatlanság. Ezenfelül akadnak visszatérő helyzetek, ilyen például, hogy a pr-esek egyre gyakrabban szembesülnek a kiküldött sajtóhíreikre válaszként kapott natív hirdetési ajánlatokkal” – tette hozzá Kolma Kornél.

 

A vállalati pr-esek szerint azzal az újságíróval öröm együtt dolgozni, aki érdeklődő, vagyis olykor magától is megkeresi a céget, s amit aztán megjelentet, abban az adatok, információk pontosak, s a cikk stilisztikai és nyelvhelyességi szempontból egyaránt igényességről tanúskodik.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -