Így készül a nyárra az Air France

A 2014-es évi nyári szezonra (március 30. – október 25. közötti időszak) az Air France-KLM csoport 1,7 százalékkal növeli kapacitását a 2013-as időszakhoz képest. A hosszútávú útvonalakon ez 1,9 százalékos bővítést jelent, a középtávú útvonalakon pedig 1,1 százalékost.

 

„A Csoport egy valóságos kereskedelmi forradalmon megy keresztül. Ez tükröződik a nyári menetrendben, melyben megnöveltük a hosszútávú járatok számát, és abban is, hogy egyre több stratégiai partnerséget kötünk. Ebben a nehéz gazdasági környezetben keményen dolgoztunk azon, hogy csökkentsük a kiadásainkat és korszerűsítsük a kínálatunkat. Ugyanakkor fontos, hogy folytassuk a terjeszkedést a növekvő piacokon, mert ez jelenti a Csoport jövőjét.” – fogalmazott Alexandre de Juniac, az Air France-KLM elnök-vezérigazgatója.

 

A társaság a nyári szezonban kezdi el bevezetni az új kabinokat. Az első Boeing 777-200-as típusú repülőgép, amelyen az utasok már az új ülések kényelmét élvezhetik Business, Premium Economy és Economy osztályon is, júniusban repül majd a New York-i JFK repülőtérre. Az első, új kabinokkal felszerelt (La Premiere osztályon is) Boeing 777-300-as pedig ősztől lesz forgalomban.

 

A Karib térségben a kapacitás stabilitást mutat (-0,6%). Új járatokat indítanak Cayenne-be és a Dominikai Köztársaságba a nyári főszezonban. A Punta Cana-i desztinációt általában a nyári szezonban érintette a légitársaság, a Santo Domingo-i járat meghosszabbításaként, azonban most már heti három direkt járattal utazhatnak a nyaralók a célállomásra. Az Indiai-óceáni térségben a kapacitás enyhe csökkenést mutatott (-1,1%).

 

2013 nyara óta Libreville-be napi rendszerességgel utazhatnak már a nyaralni vágyók, illetve heti 10 járat megy Abidjanba. Az Air France egy új járattal bővíti kínálatát Pointe Noire-ba (Kongó), így heti hatra emelve a járatok számát. 2014 júniusától a vállalat kapacitást növel Kinshasába, és Brazzaville-be, amelyeket Airbus A340-es típusú gépekkel fognak teljesíteni az eddigi Airbus A330-as típusú gépek helyett. Emellett Dzsibutiba is non-stop repülhetnek már az utasok. Egyiptomban a kairói járatokon lecserélik az Airbus A330-as típusú gépeket A340-esekre, és egy frekvenciát felfüggesztenek.

 

Az Air France új járatainak indítása a más légitársaságokkal való sikeres együttműködés eredménye. Brazíliába a Gol, az Egyesült Államokba a Delta, Kanadába pedig a WestJet hozzájárulásával indulnak az új járatok.

 

Franciaországban és Európában az Air France továbbra is szabályozza a frekvenciákat, strukturális és szezonális szempontból egyaránt, valamint folyamatosan fejleszti a párizsi Charles de Gaulle repülőtér szolgáltatásait.

 

Az Európán belüli forgalom növeléséhez a légitársaság több Párizsból induló menetrenden változtatott, a középtávú utakat optimalizálják 20:00 és 20:45 között, anélkül hogy ez hatással lenne a hosszútávú utak sikeres csatlakozására.

 

A London és Jereván célállomásokat új járatok hozzáadásával erősíti meg a vállalat, mialatt Casablanca, Isztambul és Róma desztinációkra már az Orly repülőtérről is indulnak gépek. Az Orly-Marseille és az Orly-Nizza járatot felfüggesztették, míg a Barcelona, Biarritz, Toulon és Pau állomások járatait napi rendszerességre erősítették.

 

A 2013 nyarán bevezetett szezonális utakat tovább működtetik bizonyos frekvenciák esetében, mint például a Marseille-Beirut, Nizza-Athén, Toulouse-Prága, Nápoly, Berlin és Malaga. A Toulouse- Tunisz és Tunisz-Isztambul járatokat pedig felfüggesztették.

  • Megosztom