Így hirdettek a magyar médiában

Összesen 2072 új reklámszpot jelent meg 2012. harmadik negyedévében a hazai tévécsatornákon és rádióadókon az NMHH elemzése szerint. A tanulmány alapján egyre kevesebb a gyermekeket célzó hirdetés, és érdekes módon a háztartási cikkek tévészpotjainak mindössze 7,5 százaléka szól kifejezetten a nőkhöz.

 

A magyar jelleget hangsúlyozó tévé- és rádióreklámok részaránya 3,8 százalékra nőtt a megelőző negyedévhez képest – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb tanulmányából, amely a 2012 harmadik negyedévében újonnan közzétett reklámszpotokat vizsgálta. Ebben az időszakban 2072 új reklámszpotot adtak közre: 904 tévéset és 1168 rádiósat.

 

A felnőtteknek szóló tévéreklámok között nagyobb mértékben használják az animációt (71%), mint a gyermekeket célzó hirdetésekben (55%). Egyre kevesebb a kifejezetten a gyerekeket célzó új tévéreklám, 2012. I-II-III. negyedéveiben rendre 2,7%, 1,4%, illetve 1,2% az arányuk. Közel felük azonban egészségtelen terméket népszerűsít.

 

Az új reklámok feltűnésére leginkább hétfő reggel 6 és 8 óra között számíthatunk. Egy elszánt és csatornákat váltogatni kész rádiózó akár 51 új reklámot is hallhatott egy nap alatt.

 

Az új hirdetések 8%-ában jelent meg valamilyen közismert személy, leginkább Kabos Gyula vagy a Dumaszínház képviselői, de ha magyar termékről van szó, az arány már 40%. A háztartási cikkek tévészpotjainak mindössze 7,5%-a szól kifejezetten a nőkhöz.

 

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság negyedévente rendszeresen elemzi a tévékben, rádiókban újonnan, első alkalommal megjelentett reklámok jellemzőit. A legfrissebb, 2012 harmadik negyedévét vizsgáló jelentést legutóbbi ülésén fogadta el a Médiatanács, a teljes tanulmány itt olvasható.

  • Megosztom