- Hirdetés -

Így bánunk a digitális adatokkal

|

- Hirdetés -

Az emberek viszonylag kevés pénzért eladják a fotóikat annak ellenére, hogy a legfontosabb „adatnak” jelölték a képi emlékeiket – derül ki a Kaspersky Lab kutatásából. A személyes emlékek elvesztését sokkal nyugtalanítóbbnak tartják a megkérdezettek, mint egy autóbaleset, egy szakítást vagy egy veszekedést egy baráttal, családtaggal. Ugyanakkor, ha lehetőségük akadt pénzért cserébe törölni digitális adatokat, akkor ezt mindössze 3.245 Ft-ért (10,37 EUR) megtették, többnyire fotókat törölve.

 

Az emberek azt mondják, hogy a digitális emlékeknek különleges helye van a szívükben, talán azért, mert ezeket az emlékeket pótolhatatlannak tartják. A felmérést kitöltők több mint kétötöde szerint nem lehet megismételni az utazások során (45%), a gyermekeikről (44%) valamint a saját magukról (40%) készített fotókat és/vagy videókat. A felmérésből kiderül, hogy az értékes emlékek elvesztésének gondolata a legtöbb ember számára nagyon frusztráló. Sőt, a Kaspersky Lab legfrissebb tanulmánya alapján elmondható, hogy az emberek gyakran többre értékelik eszközeiket és fényképeiket, mint a partnereket, a barátokat és a háziállatokat.

 

A Kaspersky Lab megkérte az embereket, hogy állítsák fontossági sorrendbe a különböző nyomasztó eseményeket: például egy családtag betegsége, egy szakítás, egy autóbaleset, vagy digitális fényképek, kapcsolatok elvesztése stb. Világszerte egy családtag betegsége szerepelt az első helyen. A készülékek valamint a digitális fotók elvesztése került a második és a harmadik helyre a világ számos régiójában, ezt követik egy baleset, egy szakítás, egy rossz munkanap, egy veszekedés családtagokkal és barátokkal, valamint néhány esetben egy állatbetegség is.

 

Ezzel szemben a Würzburgi Egyetem médiapszichológusai által végzett kutatás eredményei – amelyet a Kaspersky Lab számára készítettek – ennek ellenkezőjét állítja: annak ellenére, hogy szeretik az adataikat, az emberek készek eladni azokat meglepően kevés pénzért is.

 

A kísérlet résztvevőit megkérték, hogy pénzbeli értéket helyezzenek az okostelefonjukon tárolt adatokra – például a családról és barátokról készült fotóikra, a névjegyzékre és a személyes dokumentumokra. Meglepő módon az emberek által az adatokra helyezett értékek a vártnál lényegesen alacsonyabbak voltak, figyelembe véve a veszteséget, amit éreznének, ha elvesztenék ezeket. Az emberek több pénzt fektettek be a pénzügyi adatokra (átlagosan 4.172 Ft-t ~ 13,33 EUR), mint más adataikra. A névjegyzék átlagos értéke 3.721 Ft ~ 11,89 EUR volt, míg az általános fotókat átlagosan csak 3.245 Ft-ra ~ 10,37 EUR-ra becsülték.

 

Ezenkívül a kísérlet azt mutatta, hogy az emberek a legértékesebb emlékeiket ajánlják fel a leginkább pénzért. Amikor felajánlották a résztvevőknek az adatok törléséért cserébe a fizetést (a fenti összegek alapján), akkor legtöbb alkalommal a családtagok és a barátok fotóit, a személyes dokumentumokat, valamint a szelfik törlését hagyták jóvá. A kísérlet során valójában semmilyen adatot nem töröltek.

 

„A vizsgálat érdekes eredményeket mutatott: míg az emberek úgy vélik, hogy tisztában vannak az adataik értékével, az érzelmi érték nem tükröződik mindennapi tevékenységeikben. Egyrészt úgy tűnik, hogy az emberek tisztában vannak az adattípusokkal, amelyek fontosak számukra – például a digitális emlékeik, a fotók elvesztése rendkívül bosszantó számukra. Másrészről, az emberek kevésbé ismerik adataik értékét, hiszen érzelmileg fontos adatok, de nem tudják felbecsülni az értékét. Úgy tűnik, aktívan emlékeztetni kell az embereket az adatok értékéről, mielőtt megosztják, vagy törlik azokat.” – mondta Andrei Mochola, a Kaspersky Lab Consumer Business részlegének vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...