Így alakul a reklámpiac

Az idén 4,6 százalékkal nőhet a globális reklámpiac a ZenithOptimedia legújabb előrejelzése szerint. A fejlődésben meghatározó szerepet játszik az internetes költések bővülése, ez a terület több mint 15 százalékot fejlődhet ebben az évben 2015-höz képest. Az amerikai elnökválasztás, az olimpia és a labdarúgó EB 6,1 milliárd dollárnyi plusz reklámköltést hozhat.

 

Továbbra is optimista az idei reklámpiaci trendek kapcsán a ZenithOptimedia, az ügynökség csak minimális mértékben csökkentette erre az évre vonatkozó növekedési előrejelzését. A társaság tavaly decemberben 4,7, legújabb prognózisában pedig 4,6 százalékos bővülést jelez. Tavaly 3,9 százalékkal bővült a világ hirdetési piaca.

 

A cég elemzésében megállapítja, hogy a globális gazdasági helyzetet több tényező is negatívan befolyásolja. Az Európai Unió bizonytalansága mellett a Kínai gazdaság növekedési ütemének csökkenését, a Brazíliában és Oroszországban tapasztalható recessziót, illetve a Szíriai polgárháború miatti humanitárius katasztrófát említették többek között a társaság szakértői a problémák között.

 

A pozitív előrejelzést arra alapozza a vállalat, hogy a válság által leginkább érintett európai uniós piacok viszonylag gyorsan regenerálódnak, emellett a világ más tájain számos feltörekvő országban indult gyors fejlődésnek a reklámpiac. A harmadik kulcstényező pedig az, hogy idén egyszerre lesz elnökválasztás az Egyesült Államokban, nyári olimpia, illetve foci EB. Ez a három esemény összesen 6,1 milliárd dollárnyi plusz reklámköltést hozhat a ZenithOptimedia elemzése szerint.

 

Ahogyan az elmúlt években, úgy az idén is az internetes hirdetések adják majd a piac motorját. Ezen a területen 15,7 százalékos növekedést vár a társaság. A leggyorsabban a közösségi médiás reklámokra költött összeg bővül majd, közel harmadával, de az online videós hirdetéseknél is 22,4 százalékos fejlődés várható. A ZenithOptimedia friss prognózisa szerint 2017-ben globális szinten is megelőzheti a digitális reklámpiac a tévés hirdetési költéseket. Itthon a Magyar Reklámszövetség hónap elején nyilvánosságra hozott adatai szerint már tavaly megtörtént az előzés.

  • Megosztom