Így védi a mélytengereket a BMW

Világméretű, iparágakon átívelő mélytenger-védelmi kezdeményezése részeként a vállalatcsoport nemet mond a mélytengeri bányászatból származó nyersanyagok beszerzésére és felhasználására.

A BMW Group kezdeményezést indított a mélytengerek védelmére a WWF németországi szervezetével karöltve. A müncheni központú vállalatcsoport, a WWF és más iparágak szereplői közös nyilatkozatban vállalják – mintegy elővigyázatossági intézkedésként –, hogy egészen addig nem használnak fel mélytengeri nyersanyagokat és nem finanszírozzák a mélytengeri bányászatot, ameddig az utóbbi eljárás környezetre gyakorolt hatásait elemző, átfogó tudományos kutatások eredményre nem vezetnek és fel nem tárják a mélytengeri bányászat egyértelmű környezetvédelmi következményeit.

„A BMW Group a világ egyik leginkább fenntartható autógyártó vállalatává kíván válni, ehhez pedig beszállítói hálózatában is kivételesen magas szabványokat kell megfogalmaznia, különös gonddal a nyersanyagok beszerzésére. A mélytengeri bányászat környezetvédelmi kockázatairól jelenleg hiányos tudományos értekezések szólnak, a BMW Group számára ezért nem jelentenek opciót a mélytengeri bányászatból származó nyersanyagok” – fogalmazott Patrick Hudde, a BMW Group beszállítói hálózatának fenntarthatóságáért és közvetett nyersanyag-beszerzésekért felelős részlegének vezetője.

Az általános nyersanyagok iránt mutatkozó egyre intenzívebb kereslet következtében a mélytengeri nyersanyagok lelőhelyeit is nagyobb figyelem övezi. A bányásztársaságok érdeklődése főként a mangáncsomókra, a kobaltban gazdag vasra és a mangánkérgekre, valamint a masszív szulfidokra és az érciszapra irányul, amelyekről egyes szakértők azt állítják, hogy a szárazföldi bányászatból származó nyersanyagok vonzó alternatívái lehetnek. A szakértők többsége azonban szkeptikus, elsősorban a hiányos tudományos kutatásoknak köszönhetően.

A BMW Group fenntarthatósági stratégiájának egyik alappillére a nyersanyagok erőforrás-hatékony, zártláncú felhasználása – azzal a céllal, hogy modelljeiben a másodlagos anyagokat is egyre nagyobb százalékban alkalmazza. Sorozatgyártásban kínált autóiban a vállalatcsoport már most is több mint 50 százalékban másodlagos alumíniumot, több mint 25 százalékban másodlagos acélt és több mint 20 százalékban másodlagos termoműanyagot használ, ezeket az arányokat pedig fokozatosan növeli a jövőben. A másodlagos anyagok egyre szélesebb használata hosszú távon az elsődleges nyersanyagok iránti szükségleteket is segít csökkenteni.

Beszállítói hálózatában a BMW Group elkötelezett a nyersanyagok kivételesen magas fenntarthatósági szabványai mellett. A vállalatcsoport a világ első autógyártó vállalataként csatlakozott a globális IRMA (Initiative for Responsible Mining Assurance) kezdeményezéshez, amelynek égisze alatt például célul tűzte ki maga elé, hogy a jövőben IRMA-jóváhagyással bíró nyersanyag-kitermelő beszállítókkal dolgozzon együtt.

A BMW Group és a WWF üdvözli a Google-t, a Samsung SDI-t és Volvo Group-ot, akik már csatlakoztak a mélytengerek védelmére indított kezdeményezéshez, ugyanakkor biztos benne, hogy újabb és újabb vállalatok jelentkezése várható. „A kezdeményezés nyitva marad az újabb résztvevők számára. Nagy örömmel látunk más vállalatokat, akik csatlakozni szeretnének hozzánk – kiváltképp saját beszállítói hálózatunkból” – tette hozzá Patrick Hudde, a BMW Group beszállítói hálózatának fenntarthatóságáért és közvetett nyersanyag-beszerzésekért felelős részlegének vezetője.

  • Megosztom