- Hirdetés -

Így teljesítenek a márkák az Instán

|

- Hirdetés -

A legtöbb követőt vonzó brandek 90 százaléka készít erre az Instagram Storyra egyedi vizuális tartalmat, vagy legalább egyszer kipróbálta már a Story-ban rejlő lehetőségeket – derül ki az iStory.hu adataiból. A Magyar Insta Brandlista adatai alapján júniusban a Nanushka, a ShoezMe és az OXO Bubble Tea gyűjtötte a legtöbb új követőt, a legnagyobb arányú követőszám-bővülés is a ShoezMe nevéhez kötődik.

A májusban elindult iStory.hu weboldal ismét közzétette a legtöbb követővel rendelkező hazai Instagram márkaoldalak toplistáját. A július elsejei követőszámokkal frissített Magyar Insta Brandlista adatai alapján a hazai instagramozók után a márkák is rákattantak a 2016 augusztusában debütált Story-kra.

Először készült olyan felmérés, mely a Magyar Insta Brandlistán szereplő 100 hazai márkaoldal Instagram Story használatát vizsgálja. A kapott eredmények alapján a legtöbb követőt vonzó brandek 90%-a készít erre a platformra egyedi vizuális tartalmat, vagy – az Instagramon publikusan elérhető adatok tanúsága szerint – legalább egyszer kipróbálta már a Story-ban rejlő lehetőségeket.

A megvizsgált hazai márkák közel fele (48%) az adatfelvétel napján, azaz július elsején is közzétett Story-t. A történetek alapesetben 24 óra elteltével automatikusan törlődnek a rendszerből, a Story „highlight” funkciójának köszönhetően azonban a márka által kiválasztott, elmentett történetek tematikus csoportba rendezve továbbra is láthatóak maradnak a felhasználók számára. Ezzel a módszerrel a brandek 84%-a legalább egy Story-t már kiemelt az oldalán, átlagosan hat (5,6) kategóriába rendezve a korábban publikált történeteket. A márkák ötöde (21%) csak egy vagy két highlight-kategóriát hozott létre a megőrzésre méltónak ítélt Story-k bemutatásához, míg tízből három (29%) már kilencnél is többet kreált. A legtöbb gyűjtemény a Budapest Foodguide (41), a Premier Outlet (38), a Music FM (23), az Index.hu (21) és a Nanushka (16) nevéhez fűződik.

Az általában az adott pillanatra reflektáló, Story-ként közzétett tartalmak esetében kevésbé jellemző a posztoknál megszokott tökéletességre való törekvés. Lukácsi Péter, az iStory.hu alapítója az eredmények kapcsán kiemelte: „A sikeres márkák titka, hogy megtalálják a kényes egyensúlyt a hírfolyam gondosan megtervezett képi világú és hangnemű, márkát építő posztjai, illetve a vagányabb, harsányabb, esetenként provokatív Story-k között, melyek így egymást erősítik. A Story-k szerepe tovább nőhet a jövőben, hiszen megfigyelhető, hogy a 25 év alatti instagramozók belépéskor már nem az üzenőfal letisztult, kipolírozott képeit pörgetik végig először, hanem a kevésbé jól fésült, de izgalmasabb és gyorsabban fogyasztható Story-kat.”

A Magyar Insta Brandlista adatai alapján júniusban a Nanushka (+9230), a ShoezMe (+5306) és az OXO Bubble Tea (+5302) gyűjtötte a legtöbb új követőt, a legnagyobb arányú követőszám-bővülés is a ShoezMe nevéhez kötődik (+26,4%). Érdekesség, hogy a 100-ból 14 márka esetében az előző hónaphoz képest csökkent a követőszám. Ilyen szempontból a hónap két legnagyobb vesztese a KFC Magyarország (-1112) és a The Million Roses (-1054). A toplista szereplői átlagosan 41 posztot tettek közzé júniusban, a legaktívabban posztoló brandek közé a Nemzeti Sport Online (+283), a Playboy (+183) és a Medooforyou divatmárka (+157) tartozik.

Az iStory.hu oldalon elérhető Magyar Insta Brandlista minden hónap elején friss adatokat szolgáltat a legsikeresebb hazai Instagram márkaoldalakról.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...