- Hirdetés -

Így sportolunk mi

|

- Hirdetés -

A magyar felnőttek – ha tehetnék – szívesebben sportolnának gyakrabban és hosszabb ideig, de az ideálisnak gondolt mennyiség is csupán a WHO ajánlásában megfogalmazott minimummal mérhető össze. A rendszeres testmozgást végző honfitársaink jellemzően egyedül, az utcán vagy az otthonukban sportolnak, a mozgást pedig elsősorban egészségmegőrzési, állóképesség-javítási és stresszlevezetési céllal űzik – derül ki a Rexona reprezentatív országos kutatásából.

Ha a közlekedési célú kerékpározást is beleszámítjuk, a magyarok többsége viszonylag rendszeresen mozog, ám jellemzően így is úgy vélik, hogy gyakrabban és főleg hosszabb ideig kellene testmozgással foglalkozniuk. Erre főként a saját egészségük miatt volna szükség, hiszen azok, akik gyakrabban sportolnak, a testmozgást elsősorban preventív tevékenységként végzik, de fontos előnyének tartják még az állóképesség-javítást és a stresszlevezetést is – ez is kiderül abból az országos kutatásból[1], amely a Rexona megbízásából készült el. (A kutatás további, nemrégiben közölt eredményei itt érhetőek el.)

Jellemző a magyar felnőttekre az önkritikus attitűd is: a nem sportolók nagy többsége gondolja úgy, hogy az átlagnál kevesebbet sportol, de – érdekes módon – a jelenleg is sportoló / testmozgó válaszadók kétötöde is hasonló véleményen van.

A fentiek fényében nem csoda, hogy a végzett testmozgás mennyiségével a magyar felnőtt internetezők csupán 38 százaléka elégedett, vagyis a többség többet vagy sokkal többet mozogna, ha volna rá ideje, motivációja.

Testmozgás esetében a heti 2-5 alkalom az, amit ideálisnak gondolnak az emberek, alkalmankénti 20-60 perc közötti hosszal. Bár a kérdés az ideális gyakoriságról és hosszról szólt, a válaszok valójában csupán az Egészségügyi Világszervezet, a WHO minimum-ajánlásának felelnek meg. E szerint a 18 és 65 év közötti egészséges felnőttek esetében javasolt legalább napi 30 perc mérsékelt intenzitású testmozgás hetente 5 napon vagy legalább napi 20 perc intenzív testmozgás heti 3 napon.

A kutatás arra is rákérdezett, hogy a válaszadók milyen gyakran és milyen hosszan sportolnának, ha tehetnék. Azok, akik jelenleg is sportolnak, a napi gyakoriságú testmozgást preferálnák jobban, a többiek beérnék a heti többszöri alkalommal. Az előbbi csoport lényegében nem változtatna a testmozgás egy alkalomra jutó hosszán (átlagosan 53 percet tartanának ideálisnak), míg a jelenleg mozgásszegény életet élők átlagosan 41 percet töltenének mozgással alkalmanként.

Érdekesség, hogy bár a megkérdezettek ötödének közösségi élményt is jelent a sport, a válaszadók a legutóbbi alkalommal mégis jellemzően egyedül végeztek testmozgást. Ennek színhelye leggyakrabban az utca (kerékpározás és futás) vagy az otthonuk (gyógytorna, egyéb torna) volt.

„Az, hogy a gyakrabban sportolók még több alkalommal szeretnének mozogni, azt mutatja, hogy aki rátalált a neki való mozgásformára, örömét leli benne és szeretné ezt minél gyakrabban átélni. Éppen ezért indítottuk el „Téged mi mozgat” kampányunkat Hosszú Katinka főszereplésével, amellyel arra biztatjuk a magyarokat, hogy bátran próbáljanak ki minél több sportot, hogy megtalálhassák azt, ami igazán nekik való és örömet okoz, hiszen a mozgás a testi-lelki egészségünk elengedhetetlen része” – mondta el Kómár Kornélia, a Rexona márkamenedzsere.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nem becsülik meg a fiatalokat a munkaadók

Az állásukat stabilnak tartó fiatalok aránya az idei első negyedévben 47 százalékos volt a K&H ifjúsági index szerint, ami viszonylag alacsony szintnek számít a felmérés több mint egy évtizedes történetében. A 19-29 éves dolgozó...

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Jó hír a Vibertől

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt. Ezt azoknak a szervezeteknek ítélik oda, amelyek a legjobb biztonsági gyakorlatokat mutatják be, a széles körű ellenőrzés megerősíti a vállalat elkötelezettségét a felhasználók biztonságának...

Újdonságok érkeznek a Disney+-ra

Májusban is új sorozatokkal, sikerfilmekkel, gyerektartalmakkal szórakoztat a streaming csatorna.A Disney+ a Disney, a Pixar, a Marvel, a Star Wars, a National Geographic és még sok más tévés sorozatot és filmeket gyártó vállalatnak ad...

Kosztümös film érkezik a mozikba

A három testőr alkotócsapatának új kosztümös filmje a Monte Cristo grófja, melyet a 77. Cannes-i Filmfesztiválon, versenyen kívül láthat először a közönség. A film várhatóan ősszel kerül a hazai mozikba, az ADS Service forgalmazásában.Alexandre...

Ügyfeleit és munkavállalóit is jótékonykodásra ösztönzi a biztosítási platform

Működése kezdete óta elkötelezett a jótékonyság iránt, és aktív szerepet vállal a helyi közösségek támogatásában a CHERRISK. A biztosítási platform különös figyelmet fordít arra, hogy ügyfelei és követői mellett a munkavállalóit is ösztönözze a...

Rádiós pályázatok: Fonyódon és Siófokon is a Radio Plus nyert

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a Médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót. A testület döntött két rádiós frekvenciapályázatról is, mindkét...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az Eisberg a MindMinerst választotta

Az idei évtől a MindMiners Collective látja el Magyarország meghatározó élelmiszeripari cége, az Eisberg kommunikációs és PR ügynökségi teendőit. A három éve alakult, a kommunikációra stratégiai területként tekintő, régiós piacon is aktív tanácsadó csapat...

Nem becsülik meg a fiatalokat a munkaadók

Az állásukat stabilnak tartó fiatalok aránya az idei első negyedévben 47 százalékos volt a K&H ifjúsági index szerint, ami viszonylag alacsony szintnek számít a felmérés több mint egy évtizedes történetében. A 19-29 éves dolgozó...

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...