Így dolgozik a Telenor ügyfélszolgálata

Évente átlagosan körülbelül 3,6 millió ügyfél-interakciót kezel a Telenor Magyarország telefonon, írásban és online. A felhasználói szokásokkal összhangban egyre többen és egyre nagyobb arányban veszik igénybe megkereséseikkel a Telenor közösségimédia-csatornáit. A mobilszolgáltató online ügyfélszolgálata évente több mint 119 ezer interakciót fogad. Az itt dolgozó munkatársak folyamatosan figyelik az egyes felületeket, és igyekeznek minél gyorsabban és a lehető leghatékonyabban választ adni az ügyfelek kérdéseire.

A Telenor összesen hat online csatornán – Facebook, Google Play, Google+, Twitter, Instagram, Youtube – fogadja a kérdéseket. A megkeresések 99 százaléka a Facebookon érkezik, ahol évente több mint 117 ezer interakciót kezelnek a szolgáltató munkatársai.

2014-ben – amikor a Telenor Facebook-oldala kiemelten fontos ügyfélszolgálati csatornává vált – a beérkezett kérdések 85 százalékát átlagosan 15 percen belül válaszolták meg. Az elmúlt négy évben a reakcióidő több mint a felére csökkent: az átlagos válaszidő 2018 első negyedévében 6,5 perc, míg a második negyedévében mindössze 6,1 perc volt. Ez köszönhető annak a 2016-ban bevezetett online rendszernek is, amely egy platformon belül képes kezelni a Facebookon és a Twitteren keresztül beérkező és kiküldött üzeneteket.

„Míg 2014-ben átlagosan napi 50 ügyet válaszoltak meg a kollégák valamely közösségimédia-csatornán, mára ez a szám a hatszorosára növekedett: naponta átlagosan 300 üzenet érkezik a különböző online felületekre. Érdekesség, hogy míg a Facebookon érkező kérdések 83 százaléka privát üzenetben, 17 százaléka pedig komment formájában érkezik, addig néhány évvel ezelőtt ez még épp fordítva történt” – mondta el Szabó Viktor, a Telenor online ügyfélszolgálatának vezetője.

A várakozás nélküli ügyfélkezelést segíti a honlapon keresztül elérhető, 2017-en bevezetett webchat felület, amelyen átlagosan napi 200 interakciót kezelnek. A szolgáltatás Android is IOS operációs rendszerű mobiltelefonokon is elérhető, aminek köszönhetően az ügyfelek nagyobb része a telefonján használja a webchatet.

Mivel kapcsolatban és mikor érkezik a legtöbb kérdés?

A Telenor online ügyfélszolgálatához érkező megkeresések alapján az ügyfelek leggyakrabban az alábbi témákban érdeklődnek:

1. netshop: online megrendelésekkel kapcsolatos kérdések

2. adminisztráció: elsősorban adminisztrációs ügyintézésben történő segítségkérések (pl. kártyacsere, kártyapótlás, SIM-kártya-aktiválás vagy –átírás)

3. szolgáltatások: megrendelés, módosítás, lemondás

4. számlázás: számlázással és számlafizetéssel kapcsolatos megkeresések

5. tarifacsomagok: információkérés az elérhető tarifacsomagokkal kapcsolatban

6. szerződéssel és az ahhoz kapcsolódó hűségidővel kapcsolatos kérdések

A napszakot tekintve jellemzően a hétköznap délutáni és az esti órák az intenzívebbek, a privát üzenetek nagyobb része ekkor fut be. Hétvégén általában kevesebben érdeklődnek, ugyanakkor érdekes, hogy munkaszüneti napokon nem mutatható ki, hogy érdemben ennél kevesebb kérdés érkezik: ilyenkor a munkanapokon beérkező megkeresések 30-40 százalékát regisztrálják.

Továbbra is népszerű a telefonos ügyintézés

Az online csatornák terjedésével ugyan megfigyelhető a telefonos hívások csökkenése, ennek ellenére az ügyfelek továbbra is igénylik a telefonos kiszolgálást. Itt naponta átlagosan 70-90 hívást kezel egy munkatárs, ami havonta átlagosan 1250-1350 hívást jelent, de kiemelt időszakokban nem ritka a havi 1550-1800 hívás sem. Volt olyan ügyintéző, aki 2018 augusztusában – a feltöltőkártyás adategyeztetés kapcsán – közel 3 ezer hívást kezelt.

Az ügyfelektől érkező hívásokat az ügyintézők átlagosan 40 másodpercen belül felveszik, a kérdésekre pedig 4 perc alatt válaszolnak. A hívások kétharmada érdeklődés – akciók, szolgáltatások, tarifacsomagok iránt –, közel 30 százaléka igény, és csak kisebb arányban –mindössze 7 százalék – érkeznek panaszok. A legtöbb kérdés mobilinternet-szolgáltatással, valamint számlázással kapcsolatos témákban fut be.

Türelem és empátia

A telefonos ügyfélszolgálaton dolgozó munkatársak kiválasztásánál a legfontosabb szempont a megfelelő kommunikációs készség, a segítőkészség, a monotonitástűrés és a problémamegoldó készség, de a napi munkavégzéshez különösen fontos a türelem és az empátia is.

„A kiemelkedő tudással rendelkező ügyintézők mentorálják az újonnan érkezőket, segítenek nekik a betanulásban és a beilleszkedésben. Támogatjuk a kismamák részmunkaidős foglalkoztatottságát, valamint olyan kollégáknak is biztosítjuk ezt a megoldást, akik iskolai tanulmányaik miatt nem tudnak napi 8 órát dolgozni” – mondta el Kis Krisztina Borjána, a Telenor ügyfélszolgálati igazgatója.

A Telenor telefonos ügyfélszolgálatán jelenleg hárman dolgoznak megváltozott munkaképességűeknek kialakított munkakörben, de a vállalat folyamatosan keresi a lehetőséget, hogy minél több ember számára biztosítsa ezt a megoldást. A cél, hogy a jövőben a megváltozott munkaképességű kollégák száma elérje a teljes létszám minimum 5 százalékát.

  • Megosztom