- Hirdetés -

Így áll a Telekom a fenntarthatósággal

|

- Hirdetés -

Digitális fenntarthatóságról, klímavédelemről, esélyegyenlőségi és sokszínűségi lépésekről számol be a Magyar Telekom Csoport 2016-2020 közötti időszakra vonatkozó fenntarthatósági stratégiájának záró eredményeiről és a 2020-as év kihívásairól szóló friss jelentése.

Annak ellenére, hogy a világjárvány kiszámíthatatlanabbá tette a mindennapi működést, a Magyar Telekom Csoport fenntarthatósági célkitűzései stabilan teljesültek, így 2020-ban sikeresen zárult a vállalatcsoport negyedik, ötéves fenntarthatósági stratégiája. „Bár a koronavírus-járvány érkezésére senki sem számíthatott, utólag pontosan látjuk, hogy a krízis szorosan összefügg a természet és civilizációnk viszonyával, így minden korábbinál határozottabban mutat rá a fenntarthatósággal kapcsolatos kollektív felelősségünkre.” – mondta Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója. A Magyar Telekom számára ez a figyelmeztetés egyben megerősítés is, hiszen – mint azt jelentésük is bemutatja – a társaság évek óta elkötelezett a fenntarthatósági célok mielőbbi teljesítése mellett.

Visszatekintve a lezáruló ciklusra, 2016-ban a Magyar Telekom BE SMARTER! címmel indította útjára negyedik fenntarthatósági stratégiáját, a fő célkitűzéseket pedig a klímavédelem, az edukáció, valamint digitális fenntarthatóság mentén határozta meg a vállalatcsoport, melyek mellé 2018-ban a sokszínűség is kiemelésre került. 2020-ban az eddigi évekhez képest még inkább fontos szerepet kaptak a digitális és online megoldások, eddig sosem látott mértékben nőtt a továbbított adat mennyisége, akárcsak az online töltött idő, legyen szó munkáról, tanulásról, kapcsolattartásról vagy éppen szórakozásról. A járvány miatti korlátozások hatására lelassult a világ, ugyanakkor sok területen épp ellenkezőleg: felgyorsultak a folyamatok, hogy az újabb technológiák kiszolgálhassák a vírushelyzet hozta igényeket. 2020 első felében a vállalat gigabites hálózatfejlesztése elérte a kétmillió végpontot, így a hazai igénypontok 45 százalékán már gigabites szolgáltatást tud biztosítani. A másik fontos mérföldkő a kereskedelmi 5G szolgáltatás elindítása volt, melyet a távmunkára kényszerült vállalat fennakadás nélkül oldott meg, majd az év folyamán feszített ütemben kezdte meg a lefedettség kiterjesztését.

2020 év végére a Magyar Telekom Csoport tényleges kibocsátását sikerült a kijelölt 100 000 tonna CO2 alá szorítani (85 400 t CO2), 2020-ban pedig már hatodik éve működik a vállalat karbonsemlegesen, melynek része, hogy hazai villamosenergia-szükségletüket 100 százalékban megújuló energiaforrásból biztosítják. Ezzel párhuzamosan az ügyfelek klímatudatosságát is szeretnék elősegíteni: 2019-ben bevezették az ExtraNet Zöld 1 GB adatbővítő opciót, amely az első kifejezetten zöld szolgáltatás a piacon.

A stratégiai időszak alatt a Magyar Telekom edukációt célzó programjai, úgy mint a LegyélTeis! programok, valamint a digitális edukációt és tudatformálást célzó non-spot tartalmak, több mint 2,5 millió embert értek el Magyarországon.

2020-ban a Magyar Telekom bevételének 35,6%-a származott fenntarthatóság felé mutatónak értékelt termékekből és szolgáltatásokból, emellett a vállalat innovációs költései közel 100%-a volt társadalmi és/vagy környezeti hasznosságú az elmúlt évben. A Magyar Telekom munkatársai az elmúlt 5 évben több mint 45 000 óra önkéntes munkát végeztek országszerte, ezzel több mint 140 millió forint értékben nyújtottak elvi hozzájárulást a magyar társadalomnak. Emellett több, mint 50 smart city és smart agriculture megoldással támogatta a vállalat a digitalizációs lehetőségek széles körű felhasználását Magyarországon.

Felismerve, hogy a hatékony vállalati működésben elengedhetetlen szerepe van a sokszínűségnek, 2018-ban új céllal bővült a stratégia. Felelős munkaadóként a Telekom kiemelt figyelmet fordít a munkahelyi diszkriminációmentességre, és törekszik a hátrányos helyzetű munkavállalói csoportok esélyegyenlőségének, biztonságos és kiegyensúlyozott érvényesülésének biztosítására. A nemek közötti esélyegyenlőség terén előrelépés, hogy a vállalat felsővezetésében 50-50 százalék a nemek aránya, míg a női vezetők aránya 27 százalék.

A Magyar Telekom Csoport fenntarthatósági törekvéseit több nemzetközi felelős befektetői szervezet is elismerte. A vállalat 2020-ban is megtartotta pozícióját az FTSE4Good indexcsalád tagjaként, mely értékelés a társaságot a szektor legjobban teljesítői közé sorolta. Emellett kiemelkedő az ISS ESG felelős befektetői értékelés is, amely a szektor három legjobban teljesítő vállalata közé sorolta a csoportot „B” Prime minősítéssel. Ezek az értékelések különösen fontosak, hiszen a Magyar Telekom szabad részvényeinek 45%-a felelős befektetők kezében van.

Az elmúlt öt év eredményeit látva, a sikeresnek értékelhető stratégiai időszak lezárása egyben egy új kezdet is a Magyar Telekom Csoport működésében. 2021-ben új Fenntarthatósági stratégia kerül meghatározásra, új célokkal, amelyek mentén a vállalatcsoport továbbra is azon dolgozik majd, hogy megoldásaival és működésével egy élhetőbb és fenntarthatóbb holnap beköszöntét támogassa.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újdonságokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung a milánói EuroCucina 2024 szakkiállításon az összekapcsolt otthonok jegyében mutatja be új, prémium konyhai eszközeit és az életstílust, amit a készülékek kínálhatnak. A Rho Fiera Milano területén, 2024. április 16. és 21....

Kiderült, miért rendeződik át a munkaerőpiac

Miközben több mint 70 ezer állás betöltetlen ma Magyarországon, csaknem 100 ezer külföldi munkavállaló dolgozik az országban és több mint 200 ezer ember inaktív. Az elvándorlás és a külföldi munkavállalás évtizedes jelenség és a...

Olimpia: egyetlen pillanatról sem kell lemaradnunk

A Warner Bros. Discovery (WBD) teljes portfólióját és hálózatát kihasználva Európa-szerte a lehető legteljesebb élményt nyújtja majd a nézőknek. A Eurosport mellett a május 21-én induló Max platformon az olimpia minden pillanata megtekinthető lesz.A...

Különleges interjú Szoboszlai Dominikkal

Szombat este 20:25-kor tűzi műsorára a Spíler 1 a legsikeresebb magyar focista, a Liverpoolban játszó Szoboszlai Dominikkal készült exkluzív interjúját. Baumstark Tibor nem csak a magyar válogatott csapatkapitányával beszélgetett, végig járta azokat a helyszíneket,...

Még nem lélegezhetnek fel a vállalatok

Országos szinten számottevően csökkent a munkavállalói fluktuáció, 28 százalékra mérséklődött tavaly, az egy évvel korábbi 33 százalékról. Azonban a vállalatok nem lélegezhetnek fel, mert ez az érték még mindig kétszerese az elfogadhatónak. A csökkenés...

Érdekes adatok jöttek a fővárosi ingatlanpiacról

Az ingatlanvásárlók ötöde szerződött 2024 első negyedévében első otthonára a Duna House értékesítési adatai alapján. Zömében (29%) a fővárosi lokációt választották az ügyfelek, de Pest és Bács-Kiskun vármegye is vonzotta az első lakást szerzőket....

Tévézésben az éllovasok között vagyunk

A televíziózás továbbra is meghatározó napi szabadidős tevékenység hazánkban annak ellenére, hogy Európa legtöbb országában, de a világ számos táján is csökken a televízió népszerűsége. A Föld népessége napi szinten 2 óra 25 percet...

Május elején rajtol a ValóVilág12

Május 5-én ismét megnyílik a ValóVilág Villa kapuja, amelyet mindenre elszánt játékosok lépnek át. Mindennapjaikat a nézők 24 órában követhetik nyomon az RTL+ streaming platformon, ahol a felhasználók teljes mértékben részesei lehetnek az eseményeknek. Tizenkettedik...

Berki Krisztiánnal keresi a tehetséges sportolókat a Szentkirályi

Ötödik alkalommal indul útjára a Szentkirályi Tehetségprogram, amely a Magyar Olimpiai Bizottság szakmai támogatásával, és a program nagykövetével, az olimpiai bajnok tornász Berki Krisztiánnal közösen keresi a legtehetségesebb hazai utánpótlás-sportolókat, hogy elősegítse sportkarrierjük kiteljesedését....

Ők döntik el, kik a Csodanők

A 2024-es Carrie Csodanő Díj zsűrije ismét közismert tagokból áll. A díjat azért hozta létre 2023-ban a Carrie Magazin, hogy minden olyan nő-anya elismerést kaphasson, aki nem feltétlenül tűnik ki mindenhol, de rendkívül lényeges...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csavar egyet közönségkedvenc szendvicsén a McDonald’s

A tavalyi nagy sikert követően új Erős Pistás szendvicsekkel várja vendégeit a hazai McDonald’s. A fogyasztók visszajelzéseit meghallgatva idén az eddiginél még „pistásabb” formában érkeznek a burgerek.A két márka kollaborációja – a mekis szendvicsek...

Újdonságokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung a milánói EuroCucina 2024 szakkiállításon az összekapcsolt otthonok jegyében mutatja be új, prémium konyhai eszközeit és az életstílust, amit a készülékek kínálhatnak. A Rho Fiera Milano területén, 2024. április 16. és 21....

Kiderült, miért rendeződik át a munkaerőpiac

Miközben több mint 70 ezer állás betöltetlen ma Magyarországon, csaknem 100 ezer külföldi munkavállaló dolgozik az országban és több mint 200 ezer ember inaktív. Az elvándorlás és a külföldi munkavállalás évtizedes jelenség és a...

Olimpia: egyetlen pillanatról sem kell lemaradnunk

A Warner Bros. Discovery (WBD) teljes portfólióját és hálózatát kihasználva Európa-szerte a lehető legteljesebb élményt nyújtja majd a nézőknek. A Eurosport mellett a május 21-én induló Max platformon az olimpia minden pillanata megtekinthető lesz.A...

Különleges interjú Szoboszlai Dominikkal

Szombat este 20:25-kor tűzi műsorára a Spíler 1 a legsikeresebb magyar focista, a Liverpoolban játszó Szoboszlai Dominikkal készült exkluzív interjúját. Baumstark Tibor nem csak a magyar válogatott csapatkapitányával beszélgetett, végig járta azokat a helyszíneket,...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...