Idén többet költünk nyaralásra

Beindult az online szálláspiac, már az előfoglalási időszakban elfogytak a legjobb ajánlatok. Az idén többet költünk nyaralásra, egyre népszerűbbek az all inclusive csomagok és az ötcsillagos szállodák.

Felpörgött az online szálláspiac, a Marketing&Media magazin által megkérdezett piaci szereplők jelentős növekedésről számoltak be 2019 első fél évében a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest. „Már az előfoglalási időszakban érezhető volt az utazási kedv kedvező alakulása. A nyári szezon még csak most indul, de számos időpontra már elfogyott az összes helyünk” – mondta el Molnár Anita, az IBUSZ kommunikációs menedzsere. Leginkább az árak emelkedését látja a növekedés fő hajtóerejének a belföldi turizmus esetén Szigetvári József, a Szállás.hu Kft. ügyvezető igazgatója. Az idén a Szállás.hu és a Szállásguru.hu is jól teljesített, a belföldi piacokon éves szinten 20 százalékos bővülésre számítanak.

Webes fejlesztések

Egyre népszerűbb az online foglalás, ezért az utazási irodák is nagy figyelmet fordítanak webes felületeik fejlesztésére. Az OTP Travel honlapján az idén nagyjából 10 százalékkal nőtt a látogatók száma, és a közeljövőben indul a real-time online foglalás. „A szállásfoglalások jellemzően online történnek. Utazási csomagok, illetve távoli, egzotikus úti célok, öszszetett utazások esetén igény van az utazási irodák által nyújtott szolgáltatásokra” – mutatott rá Molnár Judit, az OTP Travel ügyvezetője.

A tavalyi évhez képest az idén 30 százalékkal nőtt a Neckermann.hu felhasználóinak száma, az oldalmegtekintéseké pedig 28 százalékkal. Emellett jelentősen csökkent a visszafordulási arány. A weboldal nagy átalakításon esett át, korszerűbb, frissebb, felhasználóbarátabb lett, valamint megújult a kereső is. Az online foglalások mellett számos ajánlatkérés érkezik a Neckermannhoz a különböző közösségimédia-platformokon, valamint e-mailben. Az online böngészést követően még mindig nagyon jelentős az irodákban való foglalás. „A jövőre nézve továbbra is az online irányra fókuszálunk, a tartalmat illetően nyitunk a dinamikus megjelenés felé videók formájában” – mondta el Diószegi Ágnes, a Neckermann marketingigazgatója.

Évről évre növekszik az IBUSZ honlapjának látogatottsága is. Különösen jellemző volt az aktivitás az előfoglalási időszakban. Molnár Judit ismételt növekedésre számít júliusban és augusztusban a last minute utazások kapcsán. „Folyamatos növekedés figyelhető meg az online vásárlás

terén, de a teljes forgalmunkhoz képest ez mindössze 3 százalékra tehető. Tapasztalataink szerint a honlapon elkezdett foglalások kifizetését irodahálózatunkban véglegesítik utasaink. Az online vásárlást elsősorban az alacsonyabb összegű utazásoknál részesítik előnyben” – tette hozzá. Az IBUSZ honlapján is számos újítás várható, többek között időjáráswidget, chatbot, CRM-rendszer és mesterséges intelligencia alkalmazásával erősítik a felületet.

„A Szállás.hu már szinte a teljes hazai piacot eléri, közel 2 millió regisztrált felhasználónk van, és az első 5 hónapban 5 millió felhasználót értünk el, ez 10 százalékkal haladja meg a 2018-as évet. A külföldi célpiacokon Romániában és Lengyelországban értünk el kiemelkedő eredményeket” – mondta el Szigetvári József. Számos fejlesztés indult el ebben az évben a Szállás.hu-nál, ilyen például a kedvezmény-, valamint a hűségprogram, illetve a szállásadók részére készített programok.

Távoli vizeken

Továbbra is a török Riviéra, Görögország, Spanyolország és Bulgária a legnépszerűbb desztináció a Neckermann utasainak körében. Az előző szezonban az online foglalások élén Bulgária állt az utazási irodánál, az idén Törökország vette át az első helyet, ide 40 százalékkal több foglalás volt, mint tavaly.

„Az utasok egyre magasabb kategóriájú szállásokat keresnek. Ennek oka többek között a törökországi nyaralások előretörése, ahol a szállodáink nagy része 4, illetve 5 csillagos” – mutatott rá Diószegi Ágnes. Az idén alig több mint 10 százalék a háromcsillagos szállások foglalásának aránya a tavalyi, közel 15 százalékhoz képest. A Neckermann utasainak több mint fele 4 csillagos, illetve 4 plusz besorolású hotelt választott, míg 5 csillagos, valamint 5 plusz kategóriájú szállodába a nyaralók 15 százaléka utazik. Az idei szezonban a foglalások 60 százaléka all inclusive csomag volt, míg félpanziót utasaik negyede választott.

„A belföldi utazások tekintetében a legnépszerűbb úti célok 10-es listája szezonálisan átrendeződik, de általánosságban elmondható, hogy a főváros és a népszerű üdülőközpontok, fürdővárosok a legvonzóbbak” – mutatott rá Szigetvári József. Budapest, Eger, Gyula és Hajdúszoboszló egész évben a legkeresettebb úti célok között vannak, nyáron pedig a balatoni települések is bekerülnek a toplisták elejére. Szezontól függetlenül, évről évre az apartmanok, panziók vendégházak, valamint a 3-4 csillagos hotelek a legkeresettebbek, utóbbiak főleg a wellnessüdülést választók körében népszerűek.

A teljes összeállítás a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

Kalocsai Magdolna

  • Megosztom