- Hirdetés -

Idén is a belföldi nyaralás lesz a menő

|

- Hirdetés -

Tízből hét magyar belföldön utazik idén, derül ki a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából a Századvég Alapítvány által készített felmérésből. A megkérdezettek háromnegyede nyáron utazna, legtöbben a Balatonra, a Mátra—Bükk térségbe, vagy Budapest környékére. A higiéniai óvintézkedések még egy ideig velünk maradnak, és továbbra is kiemelten fontos egy-egy úti cél élményígérete.

A sokoldalú hazai kínálat és a korlátozások hatására felértékelődött a belföldi turizmus, a Századvég Alapítvány reprezentatív májusi kutatása szerint a válaszadók 54%-a hazai utazáson vett részt az elmúlt 12 hónapban. Az utazási kedv élénküléséhez nagyban hozzájárul a SZÉP Kártya megemelt keretösszege is, a megkérdezettek harmada (32%) használja ezt a fizetőeszközt turisztikai utazásai során. Az európai színvonalú, családbarát, minőségi szolgáltatásoknak is köszönhető, hogy a vendégek elégedettsége a legutóbbi belföldi utazásuk során magas volt: 10-es skálán 8.

A felmérésben résztvevők 70%-a tervez egy éven belül belföldi utazást, a megkérdezettek elsődleges turisztikai célként a fürdőzést és a természetközeli kikapcsolódást jelölték meg. A turisztikai térségek közül legtöbben a Balatonhoz utaznának (36%), amit a Mátra—Bükk (12%) és a Budapest környéke térség követ (9%). A válaszokból az is kiderül, hogy a legvonzóbb szálláshelytípus a magán- és egyéb szálláshelyek (50%), valamint a szállodák (40%).

A kutatás rámutat, hogy az úti cél kiválasztása szempontjából még mindig kiemelkedő tényező a hely élményígérete. Ezzel együtt várhatóan továbbra is fontosak maradnak a higiéniai óvintézkedések, valamint a rugalmas lemondási feltételek. A képet tovább árnyalja a járványhelyzet enyhülése és az átoltottság mértéke, a válaszadók 60%-a nyilatkozott úgy, hogy beoltották már.

A belföldi utazók sokkal bizakodóbbnak tűnnek a nyári utazások kapcsán, amit a felmérés szerint az utazást tervezők 70%-a választana. Konkrét utazási időpontok tekintetében a nyári főszezon (július-augusztus) a legkedveltebb. Külföldi utazási tervekről a válaszadók 37%-a nyilatkozott, leginkább Európa országait keresnék fel, Horvátország és Ausztria a fő desztinációk.

A kutatás adataival párhuzamosságot mutatnak a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) előfoglalási adatai is. Mindhárom nyári hónapra már több mint 1 millió vendégéjszaka-foglalást rögzítettek, a legtöbbet júliusra. A foglalások száma 37%-kal emelkedett az egy hónappal korábbi adatokhoz képest. A foglalások 75%-a hazai vendégektől érkezett, akiknek 35%-a a Balaton, 8%-a a Mátra—Bükk, 7%-a Debrecen és térsége, 5%-a pedig Budapest környéke és Bük—Sárvár szálláshelyeire érkezett.

A hazai, belföldi, turisztikai célú utazások megvalósulása az átoltottság arányának növekedésével arányosan válik majd egyre biztosabbá.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Zöld lépéseket tett az Alza.hu

Az Alza.hu webáruház „Csomagolás nélkül” kezdeményezése fontos lépés, hogy környezetkímélőbbé tegyék a kiszállításokat. Az AlzaBox csomagautomatákba kézbesített termékek java részét külön csomagolás nélkül szállítják ki, ami a magyarországi, szlovákiai és csehországi AlzaBoxok sűrű hálózatával...

Aznapi csomagautomatás kiszállítással erősít az eMAG

Jelentős logisztikai fejlesztésekkel segíti az eMAG a Budapesten és Pest vármegyében élő ügyfelek kiszolgálását: az online áruház a hétköznap délig leadott megrendeléseket várhatóan még aznap több mint háromszáz, a térségben működő easyboxba szállítja ki....

Jelentős környezeti előnyökkel jár a hibrid munkavégzés

Az IWG kutatása szerint a hibrid munkavégzés lehetővé teszi, hogy a vállalkozások ötödével csökkentsék az energiafelhasználást. Ez elérhető azzal, hogy a nagy, belvárosi irodát kisebb és energiatakarékosabb irodaterekre cserélik, vagy rugalmas munkaterületekre váltják.A rugalmas...

Erre figyeljen, ha autót vásárol

Bár a használtautó-piac az elmúlt évek során jóval átláthatóbbá vált, a kilométer-számlálók manipulálása továbbra is világszerte elterjedt gyakorlat. A vásárlók eurómilliókat veszítenek az becstelen eladók miatt, és úgy tűnik, hogy e téren egyhamar nem...

Idén ezek a táborok a legnépszerűbbek

A nyári táboroztatás kérdése évről évre komoly fejtörést okoz a szülők számára. Ma már az időpontok egyeztetése mellett egyéb fontos tényezőket is figyelembe kell venniük a táborválasztáskor: a COVID-járvány hatására felértékelődtek a biztonsággal kapcsolatos...

Lelassult a munkaerő-felvétel

Továbbra is aktív munkavállalói jelenlét tapasztalható a hazai munkaerőpiacon. Az előző negyedévhez hasonlóan 2024 első három hónapja alatt közel 20 százalékkal több jelentkezés történt, mint egy évvel korábban. Nógrád és Bács-Kiskun vármegyék kivételével mindenhol...

Idén is jön a Dalszerző Expo

Idén hetedik alkalommal szervezi meg az Artisjus a DEX Songwriting Expót. A rendezvényt 2018-ban indította el a szerzői egyesület azzal a céllal, hogy hiánypótló kezdeményezésként támogassa az információmegosztást és kapcsolatépítést a dalszerzői közösségen belül,...
Házasság első látásra április közepe

Múlt héten is a TV2 uralta a hétköznapokat

Folytatta menetelését a Házasság első látásra, ami ismét minden célcsoportnál a hét legnézettebb műsora volt. RTL-es listavezetőként búcsúzott A renitens, valamint a Spíler2 egyik közvetítése is meglepően sok nézőt vonzott a múlt héten. A 16....

A hazai kkv-kat segíti az eMAG és a VOSZ

Partnerségi megállapodást írt alá a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) és az eMAG Magyarország, amelynek célja az e-kereskedelmi know-how fejlesztése, és a magyar kis- és középvállalatok online értékesítési csatornáinak fejlesztése a régióban.A VOSZ...

Kiderült, többet kereshetnek-e a fiatal munkavállalók

A két évvel ezelőtt bevezetett 25 év alattiaknak járó szja-kedvezmény a mai napig viták tárgyát képezi: egyesek szerint motiváló erővel bírt és aktivizálta a fiatal munkavállalókat, míg más tapasztalatok szerint jelentős bérfeszültséget okozott a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megdöbbentő dolog derült ki a hazai reklámpiacról

Az árbevételükhöz képest jóval kevesebbet költöttek hirdetésekre az elmúlt néhány évben a legnagyobb hazai cégek, mint az ezredfordulón – derül ki a Mindshare elemzéséből. Az adatok alapján úgy tűnik, hogy a nagyvállalatok a médiaköltéseiken...

Zöld lépéseket tett az Alza.hu

Az Alza.hu webáruház „Csomagolás nélkül” kezdeményezése fontos lépés, hogy környezetkímélőbbé tegyék a kiszállításokat. Az AlzaBox csomagautomatákba kézbesített termékek java részét külön csomagolás nélkül szállítják ki, ami a magyarországi, szlovákiai és csehországi AlzaBoxok sűrű hálózatával...

Aznapi csomagautomatás kiszállítással erősít az eMAG

Jelentős logisztikai fejlesztésekkel segíti az eMAG a Budapesten és Pest vármegyében élő ügyfelek kiszolgálását: az online áruház a hétköznap délig leadott megrendeléseket várhatóan még aznap több mint háromszáz, a térségben működő easyboxba szállítja ki....

Jelentős környezeti előnyökkel jár a hibrid munkavégzés

Az IWG kutatása szerint a hibrid munkavégzés lehetővé teszi, hogy a vállalkozások ötödével csökkentsék az energiafelhasználást. Ez elérhető azzal, hogy a nagy, belvárosi irodát kisebb és energiatakarékosabb irodaterekre cserélik, vagy rugalmas munkaterületekre váltják.A rugalmas...

Erre figyeljen, ha autót vásárol

Bár a használtautó-piac az elmúlt évek során jóval átláthatóbbá vált, a kilométer-számlálók manipulálása továbbra is világszerte elterjedt gyakorlat. A vásárlók eurómilliókat veszítenek az becstelen eladók miatt, és úgy tűnik, hogy e téren egyhamar nem...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...