- Hirdetés -

Kitartanak a mozik mellett a hirdetők

|

- Hirdetés -

Az internet után a második leggyorsabban növekvő hirdetési platform lehet idén a mozi, a WARC Global Advertising Trends tanulmány szerint 4,6 milliárd dollárt költhetnek el a filmek előtti reklámokra a hirdetők. Ez éves összevetésben 6,8 százalékos bővülést jelentene, ami jócskán felülmúlja a teljes reklámpiacra várt 4,6 százalékos fejlődést.

Azt ugyanakkor az előrejelzés készítői is megjegyzik, hogy a mozis hirdetési piac elenyésző részét adja a teljes reklámköltésnek, idén várhatóan 0,7 százalék lesz a részesedése. Érdekes azonban, hogy meglehetősen stabil ez a platformm és 1980 óta mindössze két alkalommal fordult elő – 1994-ban és 2013-ban -, hogy csökkent a részesedése a piacon.

A legnagyobb mozis hirdetési piac Kína, ahol idén 1,8 milliárd dollárt költhetnek reklámokra a filmszínházakban, ami a teljes mozis költés 47,3 százaléka. A távol-keleti ország jelentőségét mutatja, hogy a mozis reklámpiacon 2015 óta tapasztalt növekedés háromnegyede az ottani hirdetési kiadásoknak köszönhető.

A második legnagyobb mozis reklámpiac az Egyesült Államok, ahol idén 735 millió dollárt hagyhatnak a hirdetők a mozikban.

A népszerű folytatások, illetve a Disney szériáinak – mint a Marvel szuperhősfilmek, vagy a Star Wars újabb trilógiája – hatalmas sikere ellenére az idei első félévben a múlt évhez képest hat százalékkal csökkent a mozis jegybevétel, 19 milliárd dollár volt. A WARC tanulmányának készítői jelezték azt is, hogy a Netflix-hez hasonló streaming videószolgáltatások növekvő népszerűsége hatással lehet a mozik látogatottságára és ezzel összefüggésben a hirdetési bevételükre is. Ráadásul idén ősszel újabb nagyágyúk, a Disney és az Apple is elindítja saját streaming szolgáltatását, és dollármilliárdokat költenek majd egyedi tartalmakra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -