Hosszú távra tervezünk – interjú Fischer Gáborral

Folyamatosan mérlegeljük az új csatornák indítását, illetve a további terjeszkedést a piacon – mondja Fischer Gábor, a TV2 Csoport kábelcsatorna-programigazgatója, aki elárulta, hogy az idén még biztosan elindítanak egy gyerekeknek szóló, egy gasztronómiai és egy humorcsatornát. A Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról is, hogy miért döntöttek néhány csatorna esetében úgy, hogy a MinDig TV ingyenes kínálatában szerepeljenek.

 

– Május elején vázolták, hogy milyen újdonságok lesznek a kábeltelevíziós portfóliójukban, ehhez képest volt néhány változás, elég csak a Spíler Tv elindítására gondolni. Ezt már akkor is tudták, csak nem akarták kiteregetni a lapjaikat?

 

– A tulajdonosváltást követően, az év első felében egy komplex, hosszú távú stratégiát állítottunk össze, amelyet átfogó piackutatás előzött meg. Az új stratégia célkitűzései, mint a TV2 erősítése, a SuperTV2 kiemelése a kábelcsatornák közül és az új, tematikus adók indítása már kezdetektől fogva köztudott volt, azonban voltak és továbbra is vannak olyan elemek, amelyek nyilvánosságra hozatala az adott projekt sikeres kimenetelét veszélyeztetnék. Ha visszagondol a Media Hungary-n bemutatott prezentációnkra, abban sem lepleztünk le minden tematikát, pusztán jeleztük, hogy lesznek még új csatornáink.

 

– Az új csatornáik közül a Fem 3, az Izaura Tv és a Zenebutik a MinDig Tv ingyenes kínálatában is szerepel. Ez amolyan „bevezető akció”, vagy a csatornák hosszabb távon is elérhetők lesznek az ingyenes platformon?

 

– Jelenlegi stratégiánk célja, hogy a TV2 Csoport portfóliószinten piacvezető legyen. Ennek része az új csatornák bevezetése, amelyek között vannak free-to-air adók is. Az Izaura Tv, a Zenebutik és a Fem 3 hosszabb távon elérhető lesz a MinDig Tv-platformon, de megtalálható számos kábelszolgáltató kínálatában is.

 

– Ősszel még milyen új csatornákat indítanak el?

 

Szeptember végén jön a Kiwi Tv, amely mesefilmekkel és szórakoztató tartalmakkal várja a gyerekeket és a Chili Tv, amely kifejezetten a magyar nézői igények alapján összeállított gasztrocsatorna. A Kiwi Tv-re megszereztük a Hupikék Törpikék összes epizódját, köztük Magyarországon soha nem látott részeket. A vásárolt tartalmakon kívül mindkét adón lesznek saját gyártású produkciók is. És itt még mindig nem állunk meg, a célunk elérése érdekében folyamatosan mérlegeljük az új tévéadók indítását, illetve további terjeszkedést a piacon.

 

– Hosszabb távon, a teljes kábeles portfólió bevezetése után mely televízióik lehetnek a húzócsatornák?

 

– Kiemelt fontosságú a portfólióban való gondolkodás, de természetesen mindegyik csatornával szemben megvannak az egyedi elvárásaink, meg kell küzdeniük a saját szegmensükben aktív versenytársakkal. A csoporthoz tartozó adók profiljának kialakítását komoly kutatómunka előzte meg. A végeredmény egy szinte minden nézői szegmenst megszólító csatornacsalád lett. A Mozi+ indulása óta eltelt időszakban a portfólió főműsoridős közönségaránya a 18–59 évesek körében több mint 25 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Jelenleg a legnagyobb kitörési lehetőséget a Mozi+-ban, a SuperTV2-ben és a Prime-ban látjuk. A programinvesztíciónk erőssége, hogy nem rövid távra szól. A kezdeti befektetéseken túlmenően hosszú távon tervezünk, fontos televíziós brandeket kötünk magunkhoz, amelyek csak a mi csatornáinkon lesznek láthatók.

 

Heszler Róbert

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

  • Megosztom