Hitelesített bevételi adatok a TV2-től

A TV2 a PricewaterhouseCoopers-t bízta meg azzal, hogy célzott vizsgálatokkal ellenőrizze a nyilvánosságra hozandó reklámszpotbevételi adatait. A csatorna január 1-től új értékesítési stratégiát vezet be: az úgynevezett SAP (station average price) rendszer az ügynökségek és a hirdetők számára egyaránt világos, jól átlátható és megbízható árképzést tesz lehetővé.

Az új értékesítési stratégia bevezetésével a TV2 szeretné egyensúlyba helyezni a keresleti-kínálati piacot, és erre alapozni árait – olvasható a csatorna közleményében. A világos árképzés érdekében a TV2 havonta nyilvánosságra hozza havi nettó csatornaátlagárait és reklámszpotbevételi adatait is. Teszi mindezt abból a meggyőződésből, hogy az ily módon átláthatóbbá váló piacon jobb üzleti eredményeket érjen el.

 

Ennek érdekében a havi adatok független könyvvizsgáló cég általi ellenőrzésére a TV2 meghívásos tendert írt ki. A versenyt három neves könyvvizsgáló cég közül a PwC nyerte el, akik mostantól havonta, a csatorna rendelkezésére bocsátja vizsgálata eredményét. Ezen célvizsgálatok alapján fogja a TV2 saját, Television Value Indicators elnevezésű online platformján az ellenőrzött nettó reklámszpotbevételi és csatornaátlagár-adatokat közzétenni.

 

A piaci transzparencia növelése érdekében a TV2 úgy döntött, hogy még az SAP rendszer január 1-i bevezetése előtt, októbertől nyilvánosságra hozza teljes havi nettó reklámszpotbevételét és csatornaátlagárait, ráadásul visszamenőleges, 2011. januártól kezdődő hatállyal.

  • Megosztom