A hirdetők is reagáltak a Facebook-botrányra

Egyre nagyobb a nyomás az Egyesült Királyságban a hirdetők oldaláról az adatkezelési botrányba keveredett Facebookon, a közösségi oldal több százmillió fontnyi reklámpénzt veszíthet, ha nem lesz képes biztosítékot nyújtani arra, hogy a jövőben biztonságban lesznek a felhasználóik adatai.

A The Times beszámolója szerint az anglial hirdetőket tömörítő, tagjai között több mint 3000 márkát tudó ISBA választ követel arra, hogyan kerülhettek a Facebooktól harmadik félhez a felhasználók adatai, amiket ráadásul politikai kampányban használtak fel. A lapnak nyilatkozva az ISBA-hoz közel álló források arról beszéltek, hogy ha a közösségi oldalt működtető cég válasza nem lesz kielégítő, akkor a hirdetők egy része beszünteti a facebookos reklámokat, ami éves szinten akár több százmillió fontos kiesést is jelenthet a társaságnak.

Az ISBA egy igen határozott hangvételű közleményt is kiadott, ami megerősíti, hogy a tagok több kérdésre is választ várnak, illetve rövid időn belül találkozni szeretnének a Facebook képviselőivel az ügy miatt.

A botrány annak kapcsán pattant ki, hogy a Cambridge Analytica alkalmazáson keresztül 50 millió facebook-felhasználó adataival éltek vissza, amiket Donald Trump elnöki kampányában használtak fel. Az eset miatt a vállalat alapítója és vezérigazgatója, Mark Zuckerberg a CNN-nek adott interjúban kért bocsánatot, illetve ahogyan arról tegnap már beszámoltunk, egy hárompontos intézkedéscsomagot állítottak össze, aminek célja, hogy megakadályozzák hasonló esetek előfordulását a jövőben. Erről bővebben itt olvashat.

  • Megosztom