Hirdetési rekordot hoz a Super Bowl

Várhatóan 377 millió dollárt költenek el a hirdetők az ötvenedik Super Bowl tévés közvetítése során közölt reklámokra, amim új rekordot jelent majd az amerikai futball-bajnokság döntőjének történetében. Egy 30 másodperces reklámszpot átlagos ára 4,8 millió dollár lesz, ami 7 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

 

Az amerikai futball-bajnokság döntője, a Super Bowl mindig kiemelt esemény a hirdetők számára is, a világ legismertebb márkái igyekeznek ilyenkor különleges reklámokkal elkápráztatni a tévénézőket. Ugyanakkor évről-évre egyre többet kell fizetni azért, hogy egy cég televíziós hirdetésben népszerűsíthesse termékeit, szolgáltatásait az esemény alatt.

 

Az Advertising Age Datacenter adatai szerint a most vasárnap – magyar idő szerint hétfő hajnalban – sorra kerülő ötvenedik Super Bowl során összesen 377 millió dollárt fizetnek majd a vállalatok a tévés hirdetésekért. Egy másodperc nagyjából 160 ezer dollárba kerül majd, ez 120-szor több, mint amennyit az első döntő során kellett fizetni. További érdekesség, hogy az idei Super Bowl televíziós reklámköltése nagyobb lesz, mint a 60-as, 70-es és 80-as években megrendezett döntőké összesen.

 

Az esemény tévés közvetítése során mindig vannak új márkák, amelyek első alkalommal jelennek meg hirdetéssel. Idén a nagy újoncok között lesz például az Amazon, illetve a Colgate.

  • Megosztom