Hirdetési piac: ebben erős a nyomtatott sajtó

Ha a reklámbevételekben nem is, a hirdetők számában első helyen van a nyomtatott sajtó a klasszikus médiatípusok között a Magyar Lapkiadók Egyesületének elemzése szerint. A kis- és közepes cégek mellett a top hirdetők között is töretlen a print népszerűsége: a 2016 első felében a reklámköltések 80 százalékát adó, összesen 155 hirdető közül 137 használta a nyomtatott sajtót.

 

A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) a független Kantar Media adatainak az elemzése során arra jutott, hogy a legtöbb hirdető a klasszikus médiatípusok közül továbbra is a nyomtatott sajtót részesíti előnyben. Ezt követi a listán a második leggyakoribb médiatípus, a televízió – derül ki a szervezet közleményéből.

 

A Kantar Media adatait vizsgálva az MLE azt találta, hogy bár sok vállalat hirdet a sajtóban – 2016. első félévében szám szerint 4.547 vállalat –, ez a szám további jelentős növekedést mutat az előző évek azonos időszakaihoz képest. Utána következik a sorban a televízió, ahol a Kantar adatai szerint az idei év első felében összesen 1.068 hirdető használta ezt a felületet üzenetei célba juttatására.

 

Mivel a kampányok költségvetése nagyban befolyásolja a hirdetők médiaválasztását, így érthető, hogy miért kevesebb a hirdető az országos televíziókban, mint a print felületeken, viszont a hirdetők a nagy elérésű médiumok mellett, a lokális vagy a tematikus lapokban hirdetve, sokkal célzottabban elérhetik a potenciális vásárlóikat.

 

A Kantar Media adatai arra is rávilágítanak, hogy a kis- és közepes hirdetők mellett a top hirdetők között is töretlen a print népszerűsége: a 2016 első felében a reklámköltések 80%-át adó, összesen 155 hirdető közül 137 használta a nyomtatott sajtót. Ha az elmúlt két év azonos időszakát vizsgáljuk, jól látható, hogy idén a sajtóban hirdetők száma jelentős növekedést mutat – míg 2014-ben csak 4.243 darab, 2015-ben pedig 4.340 hirdetőt nevesített és összesített a Kantar Media, addig 2016-ra ez a szám már elérte a 4.547-et. Ha nem vesszük figyelembe az álláshirdetéseket, akkor összesen 4.278 cég reklámozott printlapokban. Fontos azonban tudni, hogy a nagyon kis hirdetők nem feltétlenül kerülnek bele ezekbe az összesítésekbe, ezért a valóságban sokkal magasabb lehet a sajtóban hirdető cégek száma.

  • Megosztom