- Hirdetés -

Hátrányos helyzetű fiataloknak segít a Henkel

|

- Hirdetés -

Változást hozna a társadalmilag hátrányos helyzetű fiatalok életébe a Schwarzkopf Professional és a Fritz Henkel Alapítvány együttműködéséből született Shaping Futures kezdeményezés. A program elsődleges célja a fiatal fodrászgeneráció segítése – a hátrányos helyzetű diákok számára egy személyre szabott kiugrási lehetőség biztosítása.

A Shaping Futures nemzetközi szintű szociális kezdeményezés, amely 2010. novemberében indult, akkor mindössze 110 diákot ért el nemzetközileg. Az évek múlásával jelentős programmá nőte ki magát, jelenleg több, mint 30 országban tartanak fodrászképzéseket, melyekben 360 önkéntes vesz részt.

A Shaping Futures „egy jobb élet biztosítása” Magyarországon 2018-ban vette kezdetét. A program keretében a Schwarzkopf Professional munkatársai olyan hátrányos helyzetű diákokat kerestek fel, akiknek vágyai között a fodrászszakma elsajátítása szerepelt, azonban szociális és gazdasági helyzetük miatt nem engedhették meg maguknak saját képzésüket.

Az idei évben a Shaping Futures szakmai és szociális segítségnyújtás pályakezdő fodrászoknak egy 24 napos ingyenes szakmai továbbképzést jelentett. A programba különböző kritériumok alapján pályázhattak a fiatalok, akik életüket és sorsukat a kezükbe kívánták venni.

Az intenzív képzés során olyan neves szakemberek oktattak, mint Sas Detty, Hegedűs Zoltán és Fehér Máté. A fodrásztanulóknak a hajfestéstől a hajvágásig lehetőségük volt a legújabb trendekbe belelátni és azt a gyakorlatban is elsajátítani. 70 babafejen és 40 hajmodellen sajátíthatták el a tudásanyagot.

A program a kiválasztott 12 fodrásztanulónak a budapesti szálláshelyet, az utazási költséget és ellátást is biztosította. Szakmai induló termékcsomagot kaptak az igazán értékes oktatói anyagon túl, továbbá egy karriernap során a Schwarzkopf Professional partner szalonjai és szalonhálózatai előtt lehetőségük nyílt bemutatkozni, ahova a tulajdonosok már állásajánlatokkal érkeztek, ezzel hozzájárulva a fodrászok karrierjének beindításához.

A Shaping Futures üzenete a fodrászaton keresztül történő értékközvetítés, amelynek célkitűzései között szerepel a fiatal, tanulni és dolgozni vágyó diákok életének megváltoztatása, a szakmai tudás és szemlélet átruházása. Mindezek mellett jelentős hangsúlyt fektetnek a piacképes szaktudás átadására is, ugyanis a tapasztalatok szerint a frissen végzett fodrászok úgy kerülnek a munka világába, hogy nem ismerik a legújabb technológiákat, és nem rendelkeznek valós szakmai kapcsolatokkal. A Schwarzkopf Professional az önkéntes szakembereit, a képzési eszközök és termékek beszerzését, valamint az oktatási helyszínt biztosítja, míg a nonprofit szervezetek, mint pl. az INNOVA, az elszánt fiatalok kiválasztásában, az önkéntesek elszállásolásában, és nem utolsó sorban a munkába állás előtti tanácsadásban ill. a kommunikációs készség fejlesztésében játszik fontos szerepet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -