Hamarosan szerződik a Vodafone

Napokon belül megkötheti az első szerződéseket a Vodafone a közelmúltban elnyert KEH tender kapcsán állami intézményekkel. A mobilcég komoly lehetőségeket lát a gépek közötti kommunikációban (M2M), a társaság itthon az e-útdíj rendszer bevezetésében és a pénztárgépek NAV bekötésében is fontos szerepet játszik.

 

„A Vodafone 98,3 százalékosra növelte 3G mobilinternet lefedettségét Magyarországon, így megerősítette vezető szerepét a mobilinternet ellátottságban” – jelentette be a Vodafone Magyarország mai sajtótájékoztatóján Diego Massidda vezérigazgató. A cégvezető hozzátette, hogy a kiváló hálózat nem cél, hanem eszköz, hogy több ügyfelet még jobb és még több mobiltechnológián alapuló szolgáltatásokkal lássunk el. Ez az alapja olyan sikereknek, mint az állami intézményi szektorban való térnyerés vagy az áttörés az M2M szolgáltatások piacán.

 

A Vodafone Magyarország a hálózati beruházásokkal nem állt le a 2012-ben befejezett nagy hálózatmodernizációval, hiszen mind lefedettségben mind gyorsaságban, mind minőségben folyamatosan fejlesztette hálózatát az elmúlt két évben is. A mobiltársaság165 bázisállomással bővítette a határ menti 1000 főnél nagyobb települések lefedettségét, és ezzel további több mint 430 ezer lakosnak tette lehetővé a szélessávú mobilinternethez való hozzáférést. Mindezzel egy időben, az országban közel 500 ponton a sebességet is duplázta – az elméleti 21 mbit/sec-ről 42 mbit/sec-re. Ezzel a fejlesztéssel a Vodafone hálózatán az eddigi 40 százalékosról 66 százalékosra nőtt a nagy sebességű HSPA+ szolgáltatás lefedettsége, miközben a szolgáltató több mint 200 új bázisállomás felállításával a beltéri lefedettségét is tovább növelte.

 

A Vodafone Magyarország 2013 végén nyerte meg a Közbeszerzési Ellátási Főigazgatóság (KEF) „Mobil távközlési szolgáltatás beszerzés biztosítása – 2013” elnevezésű közbeszerzési eljárását, melynek köszönhetően az elkövetkező 2 év során több mint 640 hazai intézmény számára biztosíthatja a mobilszolgáltatást. Napokon belül várhatóak az első szerződéskötések, többek között olyan partnerekkel, mint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató (NISZ) Zrt., a Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet (GYEMSZI), az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK), a Honvédelmi Minisztérium, a Magyar Államkincstár vagy az Országos Mentőszolgálat. Ezzel már az első körben további közel 30 ezer új ügyfél kezdheti el használni a Vodafone kiváló hálózatát.

 

A gyors mobilinternet elérése ma már alapvető igénynek számít és fejlesztéseink nyomán szolgáltatásainkat immár gyakorlatilag mindenki, mindenhol elérheti Magyarországon. Mindez kiemelkedően fontos a lakossági mobilinternet mainál is jelentősebb elterjesztése miatt, de azért is, hogy az ország teljes területén biztosítani tudjuk a gépek között, M2M (Machine to Machine) kommunikációt.

 

A 2013 végén megjelent Analays Mason „M2M carrier Scorecard 2013” szerint a Vodafone a világ elsőszámú M2M szolgáltatója, immár három éve. Az elemzés a világ vezető távközlési cégeit vizsgálta az M2M-mel kapcsolatos stratégia, jövőkép, szervezeti felépítés, fogyasztói kiszolgálás és egyéb szempontok alapján.

 

A Vodafone több mint 20 éve vesz részt az M2M szolgáltatások – a “tárgyak internete” – fejlesztésében. Jelenleg olyan partnerekkel közösen nyújt M2M szolgáltatásokat, mint az Amazon, a TomTom, vagy a BMW. Utóbbi céggel a Vodafone-nak olyan exkluzív szerződése van, aminek alapján minden új BMW egy előre beépített Vodafone SIM kártyával jön ki a gyárból, mely alkalmas az E-Call rendszer és egyéb multimédiás tartalmak kezelésére. A BMW mellett a Vodafone megoldása az elmúlt időszakban elnyerte a Fiat, Jaguár és Audi bizalmát is, de természetesen nem csupán az autóiparban vannak áttörésszerű M2M alkalmazás sikerek.

 

A Vodafone a világon elsőként vezette be Global SIM kártyát és a hozzá tartozó GSDP (Global Data Support Platform) megoldást – és ilyen globális SIM-ek működnek Magyarországon a NAV előírásainak megfelelő pénztárgépekben, amelyek a magyarországi M2M piac élénkítésében is kiemelkedő szerepet játszanak, hasonlóan az e-útdíj fizetéshez, ahol szintén több tíz ezer „fedélzeti egységben” van Vodafone kártya. A Vodafone szerepét a magyarországi e-útdíj rendszer bevezetésében a közelmúltban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is elismerte a Piller Gábornak, a Vodafone vezérigazgató helyettesének adott miniszteri oklevél formájában.

 

A Vodafone a mai sajtótájékoztatón mutatta be nemzetközi reklámfilmjének új, mától hazai mozikban és a televíziókban látható változatát, melynek címe: Váltsd valóra a Legek hálózatán! A filmet a számos reklámfilmes elismerést elnyert német Sebastian Strasser készítette, a legmodernebb nagyfilmes technológiákkal, a reklámszpot itt tekinthető meg.

  • Megosztom