Gyorsít a globális reklámpiac

Újabb előrejelzés jelent meg a globális hirdetési piacról, a Magna Global prognózisa szerint az idén 3 százalékkal bővülhet a szegmens, jövőre azonban már 6 százalékos növekedés jöhet. Az Egyesült Államok továbbra is a legnagyobb hirdetési piac, de részesedése csökken, miközben Latin Amerikáé és az Ázsia/Óceánia régióé nő.

 

Az idén világszerte 486 milliárd dollárt költenek reklámra a Magna Global előrejelzése szerint, ez 3 százalékos növekedést jelent a múlt évhez képest. Jövőre felgyorsul a globális hirdetési piac, 6 százalékos fejlődést prognosztizálnak és 515 milliárd dolláros lehet a reklámköltés.

 

A Magna adatai szerint továbbra is az USA a legnagyobb hirdetési piac, részesedése az idén 31,9 százalékos, jövőre azonban valamivel csökken, 31,8 százalékra. A leggyorsabban Latin Amerikai reklámpiaca nő majd a következő években, az idén 12,5, jövőre pedig 12,9 százalék lehet a bővülés üteme ebben a térségben. Ázsiában 5,9 százalékos fejlődést várnak az idén, jövőre pedig 7,4 százalékosat.

 

Kínában az idén 42,8 milliárd dollárt költenek hirdetésre, 2014-ben pedig már 48 milliárd dollárt, ami 12,1 százalékos bővülés. Ezzel a távol-keleti ország a harmadik legnagyobb hirdetési piac a világon, igaz gyorsan közelít a második Japánhoz. Az ázsiai szigetországban az idei 51,7 milliárd dollár után jövőre 53,2 milliárd dollárt költhetnek reklámra.

 

A Magna várakozásai szerint az idei év még 1,6 százalékos visszaesést hoz Nyugat-Európában, jövőre azonban már stabilizálódik a térség hirdetési piaca. Közép- és Kelet-Európában kedvezőbb a helyzet, a régióban 7,6 százalékos növekedést jön évente.

 

A digitális reklámköltés a növekedés fő motorja, az idén 13,4 százalékkal, 113,6 milliárd dollárra nő ez a szegmens. A keresőhirdetések dominálnak továbbra is ezen a területen, a leggyorsabban ugyanakkor a mobilos hirdetések piaca nő 2013-ban 54 százalékkal 12 milliárd dollárra.

 

A legnagyobb hirdetési platfrom a televízió, részesedése az idén 40,4 százalékos lehet a globális reklámpiacon. Azonban míg tavaly a labdarúgó EB és az olimpia alaposan megpörgette ezt a szegmenst, az idén a nagy sportesemények kedvező hatása elmarad, így csak mérsékelt, 2,2 százalékos növekedést várható a tévés hirdetésekben.

  • Megosztom