- Hirdetés -

Gyorsan nő az álláshirdetések száma

|

- Hirdetés -

Meredek növekedés kezdődött az álláshirdetések számában, egyértelművé vált, hogy a vírus harmadik hulláma végül mégsem rázta meg annyira a piacot, mint ahogyan arra az előrejelzések alapján számítani lehetett korábban – derül ki a Profession.hu friss, második negyedéves jelentéséből.

A legfrissebb adatok alapján jól látható ugrás rajzolódik ki a feladott hirdetések számát tekintve: 66 százalékkal több cég hirdetett meg betöltésre váró pozíciót, mint tavaly ilyenkor. Ennek kapcsán fontos megjegyezni, hogy míg a tavalyi nyár kezdetekor szigorú szabályozások, lezárások voltak érvényben, számos gazdasági szereplő pedig bizonytalanul várt, jegelve a munkaerő-felvételt, addig idén a második negyedévre stabilizálódott a helyzet: a tavalyi év azonos időszakához képest közel két és félszeres növekedést láthatunk a hirdetési számok esetében.

Területi eloszlás alapján Vas megyében történt a legnagyobb, közel két és félszeres növekedés a feladott hirdetések számában az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest, amit Fejér és Győr-Moson-Sopron megye követett nagyjából kétszeres emelkedéssel. A teljes megyei sorrendet Békés megye 81 százalékos, Tolna 73 százalékos és Nógrád 26 százalékos növekedéssel zárja.

A vállalatok jelentősen megnövekedett munkaerő-felvételi igényével szemben azonban a jelentkezések volumene a járvány előtti, megszokottnak mondható szintre mérséklődött. Így a tavalyi kiugró jelentkezésszámhoz viszonyítva idén nyár elején 11 százalékos csökkenés mérhető, ami azonban még mindig 16 százalékkal magasabb a 2019-es év ezen időszakához képest.

A legnagyobb növekedés a jelentkezések számában Szabolcs-Szatmár-Bereg (61 százalék), Baranya és Békés megye (29-29 százalék) esetében látható, míg Nógrádban 43 százalékkal, Pest megyében 21 százalékkal, a fővárosban pedig 17 százalék visszaesett ez az érték.

A legkeresettebb szakemberek

Az új hirdetések száma Borsod, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Fejér és Veszprém megyében a legkiugróbb. A legmarkánsabb emelkedés ugyanazokban a kategóriákban figyelhető meg ezeknél a térségeknél: a fizikai, segéd és betanított munka esetében közel háromszoros növekedés tapasztalható az előző év azonos időszakához képest, a gyártás, termelés kategóriában megduplázódott a feladott hirdetések száma és a szakmunkásoknak szóló új pozíciók is majdnem megkétszereződtek.

A tavalyi év azonos időszakához képest jelentős átalakulás történt a jelentkezőszámban a legnagyobb arányú növekedést mutató kategóriák rangsorában. 2020-ban a pandémia által meghatározott nyári szezon beköszöntével a turisztikai és vendéglátó ipar nem nyithatott, idén azonban az újraindulásnak köszönhetően a tavalyi évhez képest kiemelkedő mértékben megnőtt a meghirdetett pozíciókra beadott önéletrajzok mennyisége a szektorban. A legnagyobb arányú növekedést a vendéglátás, hotel, idegenforgalom, a HR, munkaügy, valamint a marketing, média, PR kategóriák produkálták. Ezzel párhuzamosan persze a vendéglátás és turizmus területén a hirdetések száma is jelentősen megugrott: a tavalyi nyári szezon kezdetéhez képest több, mint háromszoros az emelkedés a betöltendő pozíciók tekintetében, így mostanra erős munkaerőhiány alakult ki az ágazatban.

„A Profession.hu egy korábbi, a munkaerő mozgását vizsgáló kutatásából is markánsan kirajzolódik a pandémia miatti korlátozásokat követő, szektorok közötti vándorlás dinamikája. Tavaly az első hullám alatt az előképzettséget, illetve felsőfokú végzettséget nem igénylő, gyorsabban betanulható szakmákra érkezett a legtöbb pályázat, míg egy év elteltével a korlátozások feloldása utáni gazdasági stabilitással együtt ismét a magasabb képesítést igénylő pozíciók növekvő népszerűsége figyelhető meg a jelentkezési számok alapján, hasonlóan a járvány előtti piaci trendekhez.” – jellemzi a második negyedéves adatok alapján a helyzetet Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Jó hír a Vibertől

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt. Ezt azoknak a szervezeteknek ítélik oda, amelyek a legjobb biztonsági gyakorlatokat mutatják be, a széles körű ellenőrzés megerősíti a vállalat elkötelezettségét a felhasználók biztonságának...

Újdonságok érkeznek a Disney+-ra

Májusban is új sorozatokkal, sikerfilmekkel, gyerektartalmakkal szórakoztat a streaming csatorna.A Disney+ a Disney, a Pixar, a Marvel, a Star Wars, a National Geographic és még sok más tévés sorozatot és filmeket gyártó vállalatnak ad...

Kosztümös film érkezik a mozikba

A három testőr alkotócsapatának új kosztümös filmje a Monte Cristo grófja, melyet a 77. Cannes-i Filmfesztiválon, versenyen kívül láthat először a közönség. A film várhatóan ősszel kerül a hazai mozikba, az ADS Service forgalmazásában.Alexandre...

Ügyfeleit és munkavállalóit is jótékonykodásra ösztönzi a biztosítási platform

Működése kezdete óta elkötelezett a jótékonyság iránt, és aktív szerepet vállal a helyi közösségek támogatásában a CHERRISK. A biztosítási platform különös figyelmet fordít arra, hogy ügyfelei és követői mellett a munkavállalóit is ösztönözze a...

Rádiós pályázatok: Fonyódon és Siófokon is a Radio Plus nyert

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a Médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót. A testület döntött két rádiós frekvenciapályázatról is, mindkét...

Autópiaci trendek a BrandManiában

Az autópiac kerül terítékre a BrandMania mai adásában, az RTL magazinműsorának első felében a tavalyi évet értékelik a szakértők és piaci szereplők. Ezt követően pedig arról lesz szó, hogy milyen marketingfogások hozhatnak üzleti sikereket...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nem becsülik meg a fiatalokat a munkaadók

Az állásukat stabilnak tartó fiatalok aránya az idei első negyedévben 47 százalékos volt a K&H ifjúsági index szerint, ami viszonylag alacsony szintnek számít a felmérés több mint egy évtizedes történetében. A 19-29 éves dolgozó...

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...