Gyarapodó e-kereskedők

Optimizmusra ad okot az amerikai online kereskedők körében az eMarketer friss előrejelzése, az adatok alapján ugyanis a karácsonyi szezonban közel 17 százalékkal nő majd a forgalmuk. Az amerikai webáruházak forgalmának közel negyedét a november-decemberi időszak adja.

A kényelem ígérete és a spórolás minden korábbinál több vásárlót vonz majd a webáruházakba az idei karácsonyi szezonban az eMarketer előrejelzése szerint. A november-decemberi időszakban az piackutató adatai szerint 46,7 milliárd dollárt költenek el az internetes boltokban az amerikaiak, ez 16,8 százalékos növekedést jelent a múlt évhez képest. Ez ötször olyan gyors növekedés, mint a hagyományos kiskereskedelmi forgalomban várható.

 

Az online forgalom egyébként már a harmadik egymást követő évben bővül 10 százalék feletti mértékben, annak ellenére, hogy a gazdaság még mindig nem tért igazán magához a 2008-as válság óta. A recesszió még használt is az e-kereskedelemnek, hiszen az amerikai fogyasztók körében is fontos lett a legkedvezőbb, legolcsóbb ajánlatok megtalálása, és ez bizony a világháló felé terelte őket.

 

Az erős év végi költésnek köszönhetően az éves online kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban eléri a 195 milliárd dollárt, ez 16,5 százalékos bővülést jelent 2010-hez képest. A november-decemberi időszak fontosságát jól mutatja, hogy a webes kereskedők forgalmának közel negyede, 23,9 százaléka keletkezik ebben a periódusban.

 

Az okostelefonok terjedése további lökést adhat a netes kiskereskedelemnek. Egy felmérés szerint az okosmobil tulajdonosok több mint fele, 52 százaléka kutat majd ajándékok, kuponok és egyéb információk után készüléke segítségével.

 

Magyarországon az idén 160 milliárd forint körüli forgalmat remélhetnek a webboltok üzemeltetői a GKIeNET előrejelzése szerint. A legnépszerűbb termékek a hazai online vásárlók körében a ruházati, műszaki cikkek, illetve a kozmetikumok, könyvek lehetnek.

  • Megosztom