Gyakornoki program a MAKSZ-nál

Tantermi képzést, mentori segítséget és az ügyfélkapcsolati munkában való részvételt ígér a leendő gyakornokoknak öt nagy kommunikációs ügynökség.

 

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) idén megalakult pr-szekciójának tagügynökségei közös gyakornoki program életre hívásáról döntöttek legutóbbi szekcióülésükön. Ennek értelmében az ACG Pro, a Café PR, a Grayling, az Uniomedia és a Well PR mostantól azonos, közösen kialakított keretrendszerben működtetik gyakornoki programjukat. A keretrendszert az egyes ügynökségeknél évek óta érvényben lévő saját gyakornoki programok bevált elemeiből állították össze.

 

Mind az öt kommunikációs ügynökség vállalja, hogy a pályakezdő, leendő szakembereknek legalább egy alkalommal tantermi képzést biztosítanak, illetve gyakornoki idejük során fejlődésüket mentor segíti. A gyakornoki képzést a program elindítói fejlesztési terv mentén valósítanák meg, amelynek része lenne a fiatalok bevonása az ügyfélkapcsolati munkába.

 

A leendő gyakornokokkal szemben alapelvárás, hogy minimum 3 hónapot maradjanak a nekik lehetőséget biztosító ügynökségnél, és kellően motiváltak legyenek a munkavégzés, a tanulás iránt. A MAKSZ pr-szekciójának tagjai ugyanakkor fenntartják maguknak a jogot, hogy maguk válasszák ki a képzésben részt vevő fiatalokat a jelöltek közül. A programra a MAKSZ-nál, illetve az öt ügynökség bármelyikénél jelentkezhetnek, akik valódi fejlődést és nem csak egy lepecsételt papírt várnak el a szakmai gyakorlattól.

 

„A programtól az ügynökségek azt várják el, hogy az egységes és célirányú képzés minőségi szakember-utánpótlást biztosítson a hazai kommunikációs szakma számára” – hangsúlyozta Balatoni Zsófia, az Uniomedia elnöke, a szekció vezetője.

 

A MAKSZ PR-szekcióját 2014 áprilisában alapította meg a hazai PR piac teljes forgalmának közel 30%-át lebonyolító 5 ügynökség: az ACG Pro, a Café PR, a Grayling, az Uniomedia és a Well PR. Fő feladatukként a szakmai, minőségi sztenderdek kialakítását, a legprogresszívebb hazai és nemzetközi eredmények, megoldások népszerűsítését, valamint a szakmai érdekvédelmet határozták meg.

  • Megosztom