Gasztroélményekkel csábítanak

A gasztronómiai élmények kerülnek középpontba a Magyar Turizmus Zrt. (MT) jövő évre vonatkozó stratégiájában. A tematikus év a Torkos Csütörtökkel indul, de azon kívül még 4-5 nagyszabású, országos vagy azon is túlnyúló gasztronómiai esemény lesz.

 

Az MT Zrt. 2016. évi nemzeti marketingterv stratégiájában a turisztikai- és agrármarketing egymást erősítő jellegét hangsúlyozták ki, mely legkézzelfoghatóbban a gasztronómia területén jelenik meg, ezért 2016 a Gasztroélmények Éve lesz a társaság koordinálásával – írja az MTI az MT Zrt. közleménye alapján. A Torkos Csütörtökkel induló tematikus év 4-5 nagyszabású, országos vagy azon is túlnyúló gasztronómiai eseményt ölel fel, amelyeket regionális és külképviseleti szervezésű vagy támogatású, illetve agrármarketing termékpályákhoz kapcsolódó események sora kísér egész évben. Minden hónapban más és más ételek, ételcsoportok kerülnek majd terítékre a gasztroélmények bemutatása során, figyelemmel a legújabb globális trendekre, illetve a kárpát-medencei, regionális és kistérségi ízekre és hagyományokra egyaránt.

 

A Gasztroélmények Éve koncepció megalkotásakor a társaság szorosan együtt kíván működni a szakmai szervezetekkel és szolgáltatókkal, illetve a felhasznált kommunikációs és infokommunikációs eszközök terén korszerű, innovatív, versenyképes hátteret kíván biztosítani a tematikus év ernyője alá vont eseményeknek. A Gasztroélmények Éve a Magyar Turizmus Zrt. azt a stratégiai célját is szolgálja, hogy az eddigieknél nagyobb erőkkel népszerűsítsék a magyar vidék vonzerőit belföldön, és külföldön.

 

Idén az első kilenc hónapban a legmagasabb növekedést Észak-Alföld és Dél-Alföld (egyaránt 10,8-10,8 százalékkal), Dél-Dunántúl (9,8 százalékkal) és Budapest (9,5 százalékkal) könyvelhette el az előző év azonos időszakához képest a vendégéjszakák számát tekintve.

  • Megosztom