Futballmeccs extrákkal

Az idei nyáron a magyar válogatott Eb-n elért sikereinek köszönhetően egyre nagyobb az érdeklődés a futball és a stadionok iránt, amelyek extraszolgáltatásokkal próbálják a focirajongó üzletembereket is kiszolgálni. A nyugat-európai futballarénákban megszokott programok, valamint a vendéglátás tekintetében a Groupama Aréna is felveszi a versenyt.

Különleges bánásmódra vágynak azok, akik egy futballmérkőzést exkluzív szolgáltatásokat nyújtó szektorból kívánnak megtekinteni. Szerencsére már nem kell a nagy nyugati-európai klubok stadionjaiba elutazni, ha valaki exkluzív szolgáltatásokra vágyik a mérkőzések alkalmával.

„A Groupama Arénában öt különböző VIP-részleg található, amely összesen közel háromezer fő számára kínál exkluzív szolgáltatásokat a parkolás, a cateringellátás és a mérkőzésnapi programok tekintetében. A VVK-, a Telekom és a Gold szektor mellett a legfelsőbb kategóriát képviseli az új közösségi tér, az 1899 Lounge és az a harmincnégy Sky Box, amely két szinten helyezkedik el a stadionon belül” – mondta el Kulin Balázs, a Groupama Arénát működtető Lagardère Sports Hungary marketingvezetője.

Ami a díjakat illeti, a fokozatosság elve érvényesül. A VVK-szektorban az egy ülőhelyre érvényes szezonbérlet nettó 330 euró, a Telekom Szektorban évi 900, a Gold szektorban évi 1900 euróért juthatunk bérlethez, míg az új, exkluzív 1899-ben évi 4800 euró a csomag díja. A legfelső kategóriát képviselő Sky Box bérleti díja az elhelyezkedésétől és méretétől függően változik, de évente mintegy 60 ezer eurótól indul, azaz nagyjából nettó 18 millió forintba kerül a bérlő számára.

Ezek az árak első ránézésre talán borsosnak tűnnek, de ha valamelyik európai stadion VIP-részlegén szeretnénk meccset nézni, még mélyebben a zsebünkbe kell nyúlnunk. A Camp Nouban, az FC Barcelona stadionjában másfél órával a mérkőzés előtt nyit a VIP-részleg, ahol a meccs után még egy órát lehet maradni, találkozni az üzletfelekkel, tárgyalópartnerekkel. Az első osztályú catering és a külön boxok mellett exkluzív parkolóhelyek állnak rendelkezésre, a VIP-vendégek kedvezményeket kapnak a klub ajándéktárgyaiból, valamint abban az esetben, ha rendezvényt szerveznének a stadionban, illetve ha stadiontúrára mennének. Mindezek felül négy különböző szolgáltatáscsomaggal várják a csoportosan érkező VIP-vendégeket. A 395 euróba kerülő Personal Service szolgáltatás részeként egy sofőr felveszi a vendéget egy megadott helyen, majd a mérkőzés végén haza is viszi. A szolgáltatáshoz kísérőnek egy hosztesz is jár, aki a vendéget végigkalauzolja a stadionban. A Special Day elnevezésű csomag 975 euróba kerül, és a sofőrszolgálat, valamint a hosztesz mellett a klub egyik alkalmazottja tárlatvezetést tart a Barcelona múzeumában. Az 1700 eurós Premium Experience részeként egy Barcelona-mez is jár ajándékba, míg a legfelsőbb kategória, a Star Experience 4490 euróba kerül, ezért pedig egy korábbi Barcelona-játékossal lehet együtt nézni a mérkőzést.

„A Groupama Aréna szektorait úgy alakítottuk ki, hogy a partnerek részt tudjanak venni a programokon, legyen lehetőségük leülni egy pohár bor vagy egy kávé mellett tárgyalni, az üzletfelekkel beszélgetni. A lelátóra kilépve még a Sky Boxok között sincs elválasztás, a vendégek egymás mellett ülnek a stadionban, nincsenek elszeparálva, vagyis még ezzel is elősegítjük az üzletkötést” – mondta el Kulin Balázs, a Lagardère Sports Hungary marketingvezetője. Hogy ez mennyire működik, arra jó példa az a 150 partnerük megkérdezésével készített felmérés, amely szerint a válaszadó vállalatok 51 százaléka kötött már üzletet a Groupama Arénában megismert partnereken keresztül, és ezek 28 százaléka mondta azt, hogy több üzletet is sikerült tető alá hoznia.

A cél, hogy a meccsnapok ne csak a futballról szóljanak, hanem a Fradi mérkőzései tartalmas szórakozást kínáljanak, és akár egész délutános vagy estés programok legyenek. „A meccseket megelőzően szervezünk egy felvezető, mérkőzésnapi műsort gasztronómiai bemutatókkal, színpadi beszélgetésekkel, interjúkkal, ahol korábbi labdarúgónk, Lisztes Krisztián szakmai elemzését is meghallgathatják az érdeklődők. Létesítettünk egy gyereksarkot is, ahol szakavatott személyzet gondoskodik a kicsik szórakoztatásáról” – avatott be a részletekbe Kulin Balázs.

(A cikket teljes terjedelmében elolvashatja a Marketing&Media legújabb számában.)

  • Megosztom