- Hirdetés -

Forró ősz a tévés piacon

|

- Hirdetés -

Már most látszik, hogy a korábbinál is erősebb verseny várható az őszi szezonban az RTL Klub és a TV2 között. Nehéz megjósolni ennek a kimenetelét, mert mindketten tartogatnak még nagy dobásokat az év hátralevő részére. A többi csatorna is számos új saját gyártású műsorral és sorozatpremierrel készül a következő hónapokra.

Nem nagyon csökken az a feszültség, amit az RTL és a TV2 között már legalább két éve érezni. Már csak a rengeteg titkolózásból, a lefújt sajtótájékoztatókból, a műsorok kezdési idejének variálásából is szembetűnő mindez. Az pedig különös szint ad ennek, hogy a TV2-nél számos vezető pozícióban volt RTL-es dolgozik, azaz még jól is ismerik egymást a felek. Amikor Kolosi Pétert, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettesét kérdeztük erről, akkor azt mondta, hogy ez nem számít rendkívülinek, ilyen a piaci verseny, azt pedig külön hangsúlyozta, hogy a programok terén ők nem titkolóznak. Régóta lehet tudni, hogy ősszel mikor és milyen műsorokat indítanak, és ezt a kiszámíthatóságot a nézők meg is hálálják. „Az idei nyárnak is egyértelműen a nyertese volt az RTL Klub, beleértve ebbe még a labdarúgó-világbajnokság időszakát is” – mondja Kolosi Péter.

„Talán soha nem volt még éves szinten ilyen kiélezett a verseny a két kereskedelmi cégcsoport között, mint most” – mondta ennek kapcsán Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója. A szakember szerint a TV2 Csoport anyagi megerősödése óta még nagyobb hangsúly van a stratégián és annak titokban tartásán. „Házon belül szűk körben tartjuk az információkat, de az iparágra jellemző módon nyilván azért szivárognak ki dolgok, ez egy kicsi szakma” – említi Fischer Gábor. A TV2 kapcsán az idén olyanynyira csúcsra járatták a titkolózást, hogy az augusztusi kampányukban csak emojikkal utaltak arra, hogy mivel indul az őszi szezonjuk. A nézők az adás kezdetekor tudhatták meg, hogy a Tények utáni sávban A Piramist és a MasterChef VIP című műsort láthatják. „Egyrészt ez egy kísérlet volt, másrészt pedig a programstratégiánk része, ami azt a célt szolgálta, hogy a versenytársunk a szezon legelején ellője a Nyerő párost. Ez be is jött, így a terveink szerint haladunk tovább. Mi a rakétáinkat októberben gyújtjuk be” – világítja meg az emojis kampányuk mozgatórugóit Fischer.

Őszi műsorözön

Mind az RTL, mind a TV2 meglehetősen erős kínálattal vág neki az év hajrájának. Némi meglepetésre az RTL Klubon már az őszi szezon elején műsorra tűzték a rendkívül sikeres saját gyártású sorozatuk, A mi kis falunk harmadik évadját. Elindult hétköznaponként a Nyerő páros, és újdonság, hogy a vasárnapokat sem tudják le egy-egy filmmel, hanem saját gyártást – a Szenzációs négyest – tűznek műsorra. Később még jön a Survivor, a Konyhafőnök VIP és egy újabb évad X-Faktor. Két év szünet után novemberben visszatér az RTLII képernyőjére a Való világ, immár a kilencedik szériával. A TV2-n a már futó műsorokon túl még rengeteg új produkció indul, ezek közé tartozik a Csak show és más semmi, a Sztárok és párok, illetve A legbátrabb páros. Ismét feltűnik a csatornán a Sztárban sztár, a Ninja Warrior, a Séfek séfe, valamint a Korhatáros szerelem is.

Nem saját és nem új sorozat, de érdekes húzás, hogy megvették az HBO-tól az Aranyélet című magyar sorozat első évadát, amit szintén leadnak az őszi szezonban. Kolosi Péter elmondása szerint ők még a tavalyinál is valamivel erősebb kínálattal készülnek a következő hónapokra. Amikor arról kérdeztük, hogy szerinte melyik műsor lesz a legnagyobb nézettségi siker az ősszel, akkor azt mondta, hogy a Nyerő páros nagyon magasra tette a lécet. Viszont azt sem tartaná meglepőnek, ha a Survivor ezt a szintet is megugraná. Fischer Gábortól megtudtuk, hogy ők is sokkal erősebb kínálattal készülnek a mostani őszre, mint a 2017-esre. Már év eleje óta ezen dolgoznak, és emiatt nagyon sok erőforrást tartalékoltak. Például ezért kellett meghozniuk azt a kompromisszumot is, hogy nyáron gyakorlatilag nem volt saját gyártásuk képernyőn, de szerinte a nyár kereskedelmileg amúgy sem egy erős időszak. „Nálunk az ősz második fele a fontosabb, akkor lesznek olyan váratlan húzásaink, amelyekre, bízom benne, hogy a nézők és a szakma is felkapja a fejét. Látszik majd, hogy nem a régi klisék alapján gondolkodunk, tervezünk. A TV2 olyan

műsorstruktúrával rukkol elő, amire korábban még nem volt példa. Nagyszabású műsorokkal fogjuk elérni a cégcsoport piacvezető pozícióját a kereskedelmi célcsoportban is” – ecseteli a terveiket a TV2 Csoport programigazgatója. Megkérdeztük tőle is, hogy melyik produkciótól várja a legnagyobb sikert, és a Máltán forgatott A legbátrabb páros című újdonságukat említette. „Elképesztően izgalmas műsor, a nézők sokkoló feladatokat és lélegzetelállító felvételeket láthatnak a sztárpárokról” – válaszolta a programigazgató.

Saját sorozat

Persze a többi csatorna is rágyúr az év hajrájára, a vásárolt tartalmak mellett saját gyártásokkal is. A Viasat 3-on már fut a Gundel Takács Gábor által vezetett KérdezŐ című vetélkedő, amely egy izraeli formátum alapján már sikeresen debütált Észtországban, Franciaországban és Thaiföldön is. Egy rész erejéig visszatért a luxusfeleséges műsoruk, méghozzá a Lagzi luxuskivitelben című különkiadással. Igazán nagyszabású újdonságnak ígérkezik a Viasat 3-on a 200 első randi

című napi sorozatuk, amit 60 részesre terveztek, azaz hosszú ideig képernyőn lesz.

A vásárolt tartalmak terén is tartogatnak premiereket őszre a Sony csatornái. A Viasat 3-ra érkezik Az átkelők (The Crossing) című amerikai thriller, amely a jövő Amerikájában játszódik. Szintén országos premier lesz a Viasat 6-on a Helix című sci-fi , az Idővonal (Travelers), A holnap legendái (Legends of Tomorrow) és az Amerikai istenek (American Gods). Az AXN-en pedig ugyancsak elsőként debütál az NCIS: New Orleans negyedik évada.

Focis műsorok

Az AMC Networks International (AMCNI) csatornák újdonságainak egy jelentős része a Spektrum Home-hoz kötődik, ugyanis ennek az adónak már májusban elkezdődött a megújulása. Az eddig lakberendezési és kertészeti műsorairól ismert televízió kínálatát szórakoztató tartalmakkal bővítik. Ennek része, hogy szeptembertől a Spektrum Home-on láthatók D. Tóth Kriszta DTK: Elviszlek magammal című műsorának új részei, amelyekben többek között Presser Gábor és Kőhalmi Zoltán humorista is feltűnik a következő hetekben. Az ősz folyamán pedig újabb saját gyártású újdonságokat mutatnak be a csatornán.

A Sport Tv megszerezte a Bundesliga és az Európa-liga közvetítésének jogát. Ezekhez is kapcsolódik ősztől egy-egy új elemzőműsor, ezek Germánia és Europálya néven kerülnek képernyőre. A Tv Paprikán pedig már elindult az Egy sima, egy fordított című új gasztrosorozat Bede Róbert vezetésével, a műsorban a Szomszédok néhány szereplőjét is vendégül látják. Mindezek mellett az AMC abban a szerencsés helyzetben van, hogy tulajdonképpen a külföldi tartalmaik egy jelentős része is saját gyártás, így ezek náluk exkluzív tartalomnak számítanak. Elég csak olyan sorozatokra gondolni, mint a The Terror, a Fear The Walking Dead, az Into the Badlands vagy éppen a Humans.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -