Forradalmi újítás az MEC-től

Alaposan felforgathatja a marketing szakmát az MEC új kezdeményezése, amely minden eddiginél részletesebb és pontosabb adatokkal látja el a márkákat a fogyasztók vásárlási döntéseiről. A Momentum nevű kutatás során már eddig is több mint 100 ezer fogyasztót kérdeztek meg, Magyarországon várhatóan a harmadik negyedévben készül majd el a felmérés.

 

Új távlatokat nyithat a marketing aktivitások területén, illetve a médiatervezésben az MEC Momentum névre keresztelt megoldása. A fogyasztók vásárlási szokásainak megértését segítő kutatás alapvető változásokat indíthat el a márkák marketing stratégiájában. Az ügynökség kutatása az egyik legnagyobb, amelyet a fogyasztókkal kapcsolatban végeztek, hiszen már több mint 100 ezer ember vett részt benne.

 

A kutatás révén kapott eredmények egyedülálló lehetőséget kínálnak ahhoz, hogy a cégek megérthessék, hogyan hozzák meg a fogyasztók vásárlói döntéseiket. Ezt segíti, hogy különböző kategóriákra és brandekre is végeztek felmérést, illetve azt is vizsgálták, hogy milyen előzetes feltevéseik vannak a fogyasztóknak, amelyek esetleg befolyásolhatják a vásárlási döntéseiket.

 

A Momentum alapján a vásárlási döntés folyamata ciklikus, négy szakaszból áll össze. A kutatás egyik jelentős megállapítása, hogy már a fogyasztási ciklus passzív szakasza is rendkívül fontos. A Momentum megállapítása szerint azok a fogyasztók, akik a passzív szakaszban is erős előfeltevésekkel rendelkeznek kevesebb márkát vesznek számításba, kevesebb időt töltenek az aktív szakaszban és kevésbé érzékenyek az árra a vásárlási döntés meghozásakor, valamint a döntést követően is elégedettebbek.

 

A Momentum azt is megmutatja, hogy milyen szerepe van a márka lendületének, illetve azzal is segíti a marketingeseket, hogy meghatároz módokat, hogyan lehet a passzívból az aktívba átvezetni a fogyasztókat, ami új lehetőségeket tár fel a növekedésre a brandek számára.

 

A MEC új megoldását holnap mutatják be Cannes-ban. Magyarországon várhatóan a harmadik negyedévben végzik majd el a kutatást.


Tags: ,

  • Megosztom