Focimeccs loholt A mi kis falunk nyomában

Az nem meglepő, hogy melyik műsor volt múlt héten a legnézettebb, az már érdekesebb, hogy a 18-49 éveseknél egy M4 Sport közvetítés végezett a második helyen. A TV2-s Bezár a bazár nagyon kemény ellenfelet jelent a RTL-s Konyhafőnöknek.

A két legnézettebb kereskedelmi csatorna közül az utóbbi hetekben az RTL Klubnak jött ki jobban a lépés, múlt héten viszont a TV2 erősödni tudott. Az RTL Klub főműsoridős közönségaránya minimálisan csökkent, a TV2-é közel 1 százalékponttal nőtt.

Hétfőtől péntekig minden este magasabb közönségarányt ért el az RTL Klub a TV2-nél, de azért szoros volt a verseny. Az RTL Klub hétköznapi közönségaránya 13,9 százalékot, a TV2-é 11,9 százalékot tett ki. Jelentősebb előnyt szombaton tudott felmutatni az RTL Klub, amikor a 16,8 százalékos esti share-jükre, a TV2 csak 5,6 százalékkal tudott válaszolni. A vasárnap estét viszont a TV2 nyerte 10,5 százalékkal, a 8,2 százalékos RTL Klub előtt.

Csatornacsoportok terén a helyzet változatlan, azaz a 18-49 éveseknél és teljes napon a TV2 Csoport (22,7%), megelőzi az RTL Magyarországot (21,6%). A 18-49 éveseknél és főműsoridőben viszont az RTL-es csatornák vezetnek (26,2%), a TV2-s portfólió előtt (24,4%).

19. hét / 18. hét / 17. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 13,4% / 13,6% / 13%
TV2 – 10,8% / 9,9% / 10,6%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya, zárójelben a korábbi hét eredményei (19. hét, 18-49 évesek)

RTL Klub
Híradó – 17,6% (16,2%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,7% (16,2%)
Konyhafőnök – 15,9% (15%)
Barátok közt – 11,9% (11,2%)

TV2
Tények – 14,5% (13,4%) – hétfőtől vasárnapig
Bezár a bazár – 16,5% (14,6%)
A Bank – 10% (10%)
Pénzt vagy éveket – 7,4% (7,1%)

Az RTL Klubon a Fókusz és a Konyhafőnök is magabiztosan megugrotta a csatornaátlagot. A Konyhafőnök közönségaránya egy kicsit javult is a korábbi héthez képest, viszont még így is a Drága örökösök alatt teljesít. Sőt, a tavalyi saját maga alatt teljesít a Konyhafőnök, mert 2018-ban, ugyanezen a héten 18,8 százalékos share-t értek el és egyébként ugyanúgy a Bezár a bazárral futottak azonos sávban, mint most.

A Főnök inkognitóban nem tudta megismételni az első adás jó eredményét (11,4%), náluk magasabb share-t produkált a Gyertek át (12,3%), majd Doktor Murphy (8,8%), Magnum (7,7%) és Toplista (6,1%) a sorrend a Barátok közt utáni sávban.

A TV2-n a Bezár a bazár átlagos közönségaránya egy hét alatt 1,9 százalékponttal erősödve, 16,5 százalékra nőtt, ami nagyon jó eredménynek számít. A Bank 10 százaléka már nem annyira, a Pénzt vagy éveket ismétlése pedig továbbra is a csatornaátlag alatti eredményt hoz.

Az elmúlt héten is A mi kis falunk volt a legnézettebb műsor. A 18-49 éveseknél 359 ezer, a teljes lakosságnál 847 ezer nézőt vonzott az RTL Klub saját gyártású vígjátéka. Némi meglepetésre a 18-49 éveseknél a hét második legnézettebb tartalma az M4 Sport egyik közvetítése volt, méghozzá a múlt keddi UEFA Bajnokok Ligája elődöntő, ami 229 ezer nézőt érdekelt (a teljes lakosságból 501 ezret).

A TV2 legnézettebb 18-49-es tartalmának a Bezár a bazár hétfői adása bizonyult, ami 212 ezres nézőszámot produkált. A teljes lakosságnál a TV2 legnézettebb műsora a hétfői Tények volt, ami 802 ezres nézettséggel futott.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom