Fiatalok digitális képzését támogatja a Knorr-Bremse

A 18. kerületi Bókay Árpád Általános Iskola után újabb öt általános iskolában indulhat robotika szakkör a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Kft. támogatásával. Az iskolák a szeptember 20-i – kerekasztal-beszélgetéssel egybekötött – ünnepélyes eredményhirdetésén vehették át a tananyagot és a robotokat.

Tarnai Györgynek, a Knorr-Bremse Budapest Elektronikai fejlesztési csoport vezetőjének és egyben a Robotika szakkör ötletadójának és szerzőjének célja az volt, hogy a vállalat általános iskolák számára robotika szakkör keretein belül felhasználható oktatási tematikával, tananyaggal, valamint az ehhez kapcsolódó segédlettel támogatni tudja az informatika, ezen belül a programozás diákokkal történő megismertetését és megszerettetését. Így állt össze önálló kezdeményezéssel a hiánypótló robotika tananyag, a cég társadalmi felelősségvállalást célzó Local Care (helyi támogatás) programjának segítségével pedig az eszköztámogatás, amiből 2018-ban elindulhatott az első robotika szakkör. Az önkéntes dolgozói kezdeményezés sikerén és népszerűségén felbuzdulva a program idén szintet léphetett. A Knorr-Bremse Budapest márciusban meghirdetett felhívására közel 50 általános iskola jelentkezett, melyek közül 5 kisorsolt intézménnyel folytatódhat idén szeptembertől a „Programozz robotot” program:

Budapest IX. kerületi Szent-Györgyi Albert Általános Iskola és Gimnázium

Kőbányai Kada Mihály Általános Iskola

Kispesti Eötvös József Általános Iskola

Budapest XXI. Kerületi Herman Ottó Általános Iskola

Páneurópai Általános Iskola, XXIII. kerület

A nyertesek megkapták a Tarnai György által írt ingyenes tananyagot és 3 millió forint értékű programozható robotokat a szakkör beindításához.

A „Programozz robotot” kezdeményezés összhangban áll a nemzeti alaptanterv új, Digitális kultúra tantárgyával. A természettudományok kiemelésére azonban nem csak a műszaki karrier ösztönzése miatt van szükség. Az informatikai oktatás újragondolását a hagyományos szakmák digitalizációja, például az egyre összetettebb járműipari termékfejlesztések, a digitalizálódó gépészet is indokolja. Ezért vállal a Knorr-Bremse Budapest a korai, játékos edukáción túl a duális, többek között a mechatronikai szakképzésben is egyre jelentősebb szerepet. Tanműhelyében évente 60 diákot képeznek öt szakmában.

  • Megosztom