Feljövőben a Muzsika Tv, esik a Discovery Channel

A Muzsikát fellendítette, hogy bekerült a UPC-hez, a Discovery viszont szenved a kiesett Digi-háztartások miatt.

Az elmúlt hónapokban a kábel- és műholdas szolgáltatók egy része alaposan átrendezte a műsorkínálatát. Egyes csatornák eltűntek, mások újként kerültek be a szolgáltatókhoz.

2012 novemberének egyik nagy vesztese volt a Discovery. Az év végén ugyanis a Digi Tv és a DigiKábel kínálatából kikerült a Discovery komplett portfóliója, azaz a Discovery Channel mellett az Animal Planet, a Discovery Science, Discovery World, Investigation Discovery és a TLC nevű csatornák.

Ezek közül a névadó Discovery a csatornacsalád fő adója, nézettség terén is ez a televízió teljesít legjobban a portfolióból. Olyannyira, hogy nézettség terén a Discovery Channel eddig fölényesen vezetett az ismeretterjesztő csatornák között.

A több mint félmillió digis háztartás kiesése miatt azonban veszélybe került a Discovery piacvezető pozíciója. A csatorna a Digi lépése előtti hetekben a 18-49 évesek körében még 2 százalék feletti közönségarányt produkált, ami a kieső háztartások miatt gyakorlatilag megfeleződött. A televízió az év első hetében 1,4 százalékos, a múlt héten pedig már csak 1,1 százalékos közönségarányt tudott elérni. Mindeközben a National Geographic a második héten 1,3 százalékos eredményt produkált, így a fő versenytárs elé kerültek. (A Spektrum 0,9 százalékos közönségaránnyal a harmadik helyen áll az ismeretterjesztő tematikán belül).

Műsorok tekintetében a National Geographic legnépszerűbb programja a Légikatasztrófák című sorozat volt az elmúlt héten, a Discovery Channelen pedig a Licitvadászokra voltak a legtöbben kíváncsiak.

Nótaverő Muzsika
Túl nagy felhajtás nem övezte, de 2013 első napjainak egyik nagy nyertese volt az RTL tulajdonában lévő Muzsika Tv. A csatorna ugyanis bekerült a UPC kínálatába, ráadásul nem csak a digitális, hanem az analóg csomagokban is helyet szorítottak neki, így több százezer újabb háztartásban lett látható a televízió műsora.

A csatorna fő ellenfele a Nóta Tv, amely eddig nézettség terén verte a Muzsikát. A UPC-s háztartások révén azonban fordulni látszik a kocka. Január első hetében a Muzsika még csak megközelítette a Nóta Tv-t, majd a múlt héten a 18-49 évesek körében beérte (0,6-0,6 százalékos közönségaránnyal), a 18 év felettiek körében pedig meg is előzte (1 – 0,9 százalék) a nótás piac eddigi vezetőjét.

Az elmúlt héten a Muzsika Tv legnézettebb műsora a Péntek esti vigadó volt, de jól szerepelt a Mága-koncert, a Házibuli Attilával és a Dáridó Lajcsival is.

  • Megosztom